Sylvia

Alla inlägg den 17 augusti 2017

Av Sylvia - 17 augusti 2017 22:50


Go'kväll...

Snart...alldeles snart ska jag sova gott här men först kikar jag in och säger hej och god natt till er :)


Det har varit en skön och bra dag idag. En härlig morgon att promenera till jobb i, dvs den promenaden jag och Chilla tar i hennes takt från Knutpunkten till mitt kontor på Kullagatans norra del.

Helsingborg är verkligen en fin sommarstad och det är underbart att få se en glimt av sundet varje dag.



Det tog mig 1 timme och 10 minuter från det att jag lämnade kontoret till jag kom in i min hall idag efter jobb...

....att åka kollektivt är fantastiskt...när det fungerar!!

Inställda tåg gjorde att jag fick ta bussen hem och vägarbeten gjorde att den resan tog ännu längre tid. Tur detta inte hände igår när vi snabbt skulle ta oss till Höganäs för Melles match.



Jag unnade mig en liten lunchpromenad idag. Jag hade en jobbig huvudvärk som inte ville släppa, trots värktablett, förrän tidig eftermiddag.

Frisk luft och en liten paus från datorn kan ju aldrig vara fel.


Fantastiska planteringar de gjort på Sankt Jörgens plats. En fröjd för ögat.




En annan fröjd för ögat är ju sommarstället som Ernst fixat med i sommarens avsnitt av "Sommar med Ernst". Ikväll var det sista programmet. Verkligen helt fantastiskt ställe...Blickfånget!

Som extra bonus ringde det på dörren och där stod Jeppe med 200 g Marabou mjölkchoklad salta mandlar. Detta och lite kaffe till Ernst med tända ljus och regn mot fönsterrutorna blev en fin avrundning på denna dagen.

(Igår och idag har han varit barnfri och överraskar mig med sina besök.)

Mysigt!

Sov nu gott med er...

Imorgon är det F R E D A G!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards