Sylvia

Alla inlägg den 13 augusti 2017

Av Sylvia - 13 augusti 2017 20:14


Hej där...

Söndagkväll och jag har precis satt mig på balkongen efter en lite halvgalen dag.

Ljusen är tända och chokladen serverad ;)



De första veckobrevet från lärarna har kommit så jag sitter och skriver in killarnas tider för veckan som kommer. Det är en massa tider för både skola och fotboll. Utan min almanacka är jag rökt!

Oliver börjar 9:an och Melvin 6:an. Galet...eller hur? De tycker det känns konstigt att sommarlovet "redan" är slut, men samtidigt tycker de att det känns ok.

Själv börjar jag också jobba igen och känner mig väl lite lagom laddad inför det. Det kommer att kännas ok när första dagen är avklarad. Jag fick lite "eld i baken" i förmiddags och började röja här hemma. Jag tror att jag fått gjort mer idag än vad jag fått de senaste veckorna :)

Efter att ha bott i hus i tio år i Bårslöv och i sex år i Rydebäck har man ju kunnat sprida ut sig lite och samla på sig lite mer än man kan nu. En hel drös med sopsäckar och andra påsar fyllda med mina saker kom levererade till mig några veckor före semestern och jag har helt ärligt inte orkat ta tag i dem.

De har bara flyttats rundor och klättrats över!


Jag började i källaren eftersom jag behövde några av det tomma flyttlådorna som jag förvarat där. Jag röjde bland alla sakerna i källaren när jag ändå var på sådant humör och fick slängt en massa som inte blivit av tidigare. Ibland måste man vara på slängahumör. Skönt!

Sen började sorteringen av påsarna i mitt sovrum. Jag visste det skulle bli jobbigt och göra lite ont. Kanske därför jag inte tagit tag i det under sommaren.

Mängder av dagböcker!! Skolkataloger, foton från förr som aldrig satts in i fotoalbum. Vykort, julkort, kärleksbrev och scrapbookingprylar. Gammalt smink, vandringskängor och kokböcker i en salig blandning.


Haha...1992 var jag kanslist på HTK (Helsingborgs Tennisklubb) och i en gammal klubbtidning hittade jag detta inlägg.

Jag började läsa i några dagböcker och hade jag haft kraft och tid skulle jag vilja läsa mer. Faktiskt!


Tidningsurklipp och dagisbilder på barnen. Hade foto på dem i mina dagböcker de flesta åren.




Tårarna rinner nu igen...ja...låt dem rinna!! Jag har världens finaste ungar.

Jag ÄLSKAR ER!



Min mamma!! Full rulle i köket med papiljotterna i håret. Hon förbereder inför kalas eller något. Saknar dig så det gör riktigt ont.


Mina bröder, Jonas och pappa påväg för att fira pappas 50-årsdag på restaurang. Det är 21 år sedan.


Farmor Irma och jag :)

Min högt älskade farmor som aldrig hann se mig gifta mig och inte träffa mina barn. En sorg jag alltid bär med mig.


Den som spar den har...jodå så atte!

En hel hög med konfirmationskort som man utbytte med varandra på den tiden. Det gör man nog inte längre. Oliver hade inga iallafall.


Kommer ni ihåg passfotoautomaterna? Förr tog man ju ofta foto i dem och bytte med varandra och hade i plånböckerna. Före mobilkamerornas tid!

Mmmm....massa minnen.
Jag kan inte kasta!

Allt får hänga med.


Hittade en mapp med alla begravningspapperna som jag fick ta hand om. Pappa orkade inte. Jag kan inte kasta dem heller. Till och med kvittot från inköp att tackkorten ligger kvar.

Ja...så har min söndag sett ut!

Utöver detta har jag tvättat en massa maskiner tvätt. Bland annat sängkläder som nu väntar på att bäddas.

Ibland är det bara att köra på så det ryker liksom.

Nu ska jag skriva klart i min kalender och bädda sen blir det nog lite korsordslösning som får avrunda denna söndagen och semestern.

Kram
S

Av Sylvia - 13 augusti 2017 00:10


Hej där ute....

En trött och vilsen själ med massor av tankar bloggar till er ikväll.

Borde sova för jag är sååå trött. Men jag vill inte att det ska bli söndag. Inte just nu!

Jag/vi hade en plan för denna dagen och delvis blev det som det var tänkt.

Men delvis inte....



Vi tog en biltur till Kullabygden men alla ville inte med. Det blev bara Jeppe, jag och Alma. Inga mutförsök hjälpte och även om det igår var tummen upp för att följa med så var det alltså tummen ner idag!



Vi besökte Lager 157, Magasin 36 med saluhall och allt. En kofta och en tröja blev inköpta till mig själv. Ingen idé att göra inköp till dem som inte ville följa med.



Efter Höganäs körde vi till Ängelholm, en mysig stad med en trevlig gågata.
Här åt vi sen lunchbuffé på Yazhou.


Mysigt men jag kände mig splittrad när jag åkte iväg utan killarna så här sista lördagen innan skola och jobb drar igång. Det dåliga samvetet ni vet...även om de valde själv att stanna hemma och spela.

Dessutom ringde pappa och mådde mindre bra :(


Jag kom hem på eftermiddagen och var hyfsat nöjd med dagen trots allt. Killarna hade inte saknat mig!

Men sen blev det delade meningar igen...

Tanken var att äta hemma hos Jeppe men killarna ville vara hemma!

Punkt slut!

Jag känner mig splittrad och villrådig. Självklart ville jag inte åka iväg utan dem och kanske är det rätt att de får tycka till? Jag försökte ha en dialog men det gick sådär...

Jag har mer och mer börjat "leva och tänka familjeliv" med Jeppe och hans barn.

Det blir svårt när man vill vara alla till lags.

Vi stannade hemma i Rydebäck.

Kvällen blev ensam...Killarna gick in på sina rum till sina spel och kompisar online...och där satt jag själv :(

Miljoner funderingar och känslor....men tyvärr inte så många lösningar. Det finns såklart ingen mall för skilsmässor, nya familjekonstellationer, olika hem och olika rutiner.

Det ger sig kanske?!

Sov gott
Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards