Sylvia

Alla inlägg den 25 juli 2017

Av Sylvia - 25 juli 2017 22:15


Hej där...

Hur har ni det i höstvädret?

Vi är glada för att vi hann klart med trädäcket lagom till min semester började. Det hade ju varit ännu roligare om vi kunde få njuta av det också!

Vi har gjort tappra försök att sitta ute med tända ljus, inbäddade i filtar med regnet pladdrande mot markisväven som vi har som skydd ovanför våra huvuden.


Men...sommaren håller på att regna bort. Det känns sorgligt!

Sedan i söndagseftermiddag har vi varit barnfria. Vi har nu en vecka bara för oss själva. Vår första!

Jag hade gärna, väldigt gärna tillbringat den på sydligare breddgrader med garanterad sol och värme...men nu är det inte så och vi myser på så gott vi kan.


Vi körde till Tågarp och Flinkmans café och drack söndagens eftermiddagskaffe.


Regnet öste ner och vi satt helt ensamma i deras uterum. Inne i caféet var det dock fullsmockat.

En liten sväng inom loppisen vägg i vägg blev det också.


Igår gjorde vi mest nytta om jag får uttrycka mig så?!

Vi körde till tippen med en massa leftovers från trädäcksbygget. Lämnade tillbaka lite lånade verktyg här och där. Blev bjudna på kaffe och goda kakor hos Jeppes föräldrar och så tittade vi in på diverse byggvaruhus för att få inspo till en dörr/grind till uteplatsen. Den ska både skapa insynsskydd och hålla min ludna prinsessa på plats.

Kvällen spenderade vi på SF-bio i Helsingborg.

"DUNKIRK"


Kanske inte en film som jag hade valt själv men Jeppe ville se den och lite historia kan väl alltid vara nyttigt!

Sevärd...absolut...om man gillar historia och andra världskriget...eller ja även för oss som gillar komedier och tantsnuskfilmer (mr Grey) också!


Idag mina vänner...


....körde vi till Ullared!

OCH märk väl....det var ett gemensamt beslut!

Av era (några av er..) inlägg till Jeppe på FB där han checkade in oss på Ullared, så verkar ni tro att han tvingats dit av mig :)

Då vill jag bara förtydliga att det FINNS män som faktiskt själv kan tänka sig att köra dit!

Jeppe är en av dessa...MYCKET trevligt tycker jag.


Vi visste att det skulle bli helt sjukt! Dåligt väder, semester och löning.

Ja....det var vansinnigt mycket folk och för första gången fick jag uppleva hur det är att köa för att komma in :)

Vi tog det med ro, en stor portion humor och ingen stress. Det var en utflykt och vi hade inte någon gigantisk handlingslista som skulle bockas av.

Förutom det vanliga (hygienartiklar, fryspåsar, strumpor och trosor) så blev det något lite från inredningsavdelningen. Lite smink, ett armband och en väska (såklart) och lite annat smått och gott.


Nöjd med våra inköp körde vi hemåt och kom till Gustavslund vid åttatiden.

Nu är Jeppe ute på stan för att träffa några kompisar och jag njuter i soffan hos honom och tittar på tv och skriver detta inlägg till er :)


Lustigt nog med damernas fotboll som sällskap!! Orkar inte ens byta kanal :)

Vad hittar ni på dessa tråkiga och höstlika semesterdagar som vi har?

Skriv och berätta..dela era tips. Vi är många som sitter i samma sits och blir lite apatiska när sommaren lyser med sin frånvaro.

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards