Sylvia

Alla inlägg den 22 juni 2017

Av Sylvia - 22 juni 2017 21:51


Hej fina....

Har precis nu landat i soffan efter en lång dag. Vi har så mycket att göra på jobb att jag jobbar både till fyra och halv fem om dagarna. Det har gjort att jag hinner jobba på utan att må dåligt av stressen eller hoppa över lunchen.
Jag jobbar gärna mer än de 75 procent jag har både rent jobbmässigt men även också rent ekonomiskt.

Jag skrev ett inlägg till er igår men när sista bilden laddades upp hängde det sig och jag blev utslängd från sidan. Hela inlägget försvann!!

Sådär kul...orkade inte börja om så jag gick och la mig istället.

Inlägget handlade mest om curlade barn och en mamma som försöker sätta ner foten. Killarna checkar in som på ett hotell här varannan fredag. Resväskorna med kläder packas upp av deras betjänt, använda kläder utspridda på golvet försvinner per automatik till tvättkorgen och vidare till tvättmaskinen, maten serveras och dricka beställs. Hon som äger hotellet jobbar häcken av sig och får ändå skit för att det är för utspädd saft, äcklig mat, favorittröjan är inte tvättad eller dammsugaren låter för mycket!


Det är NOG nu....

Börja hjälpa till eller så blir ni utslängda på gatan och jag kastar väskorna efter er!!!!!!!!

Nej jag är inte arg. Jag har bara sett hur man kan ha det som ensamstående förälder. Att man hjälps åt, jobbar som ett team...så vill jag ha det...så ska jag ha det!


Såååå...denna veckan har sängen varit bäddad när jag kommit hem och rullgardinen varit uppdragen. Är något slut i kylen går man och handlar det osv. Tvätten blir inte tvättad om den inte ligger i tvättkorgen.

Tro INTE att det bara är att vända på en hand så funkar det...ack nej! Jag är stundtals världens jobbigaste mamma men det spelar ingen större roll för jag är redan världens mest irriterande och pinsammaste mamma!!!

Men baka kan jag....


Igår bakade jag kladdkakemuffins med nutellagömma som vi ska ta med imorgon på midsommarafton. Hoppas de är goda! Kunde ju inte smaka för där blev precis 14 stycken, lika många som vi är till antalet på festen.


Midsommarstassen är vald! Det blir en repris från förra året. Min söta stickade omlottklänning från Pernilla Wahlgren kollektion.

Röda naglar är ett måste på midsommarafton så de är fixade och klara. Presenter inköpta till både värdparet och till en "liten" födelsedagsgris som råkar fylla år just imorgon :)

Allt är klart....och givetvis har regnet precis börjat falla!
Svensk sommar.

Förra året hade vi tropisk hetta och runt 30 grader. Det lär vi inte ha imorgon...tyvärr!


Njut av kvällen!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards