Sylvia

Alla inlägg den 18 juni 2017

Av Sylvia - 18 juni 2017 21:09


Hej där...

Sköna söndag!

Vilket underbart väder dagen har bjudit på. Så fantastiskt med sol och värme och nästintill vindstilla. En kombination som är lika ljuvlig som förvånande när den slår in.

En dag som denna skulle såklart ha spenderats på stranden. Men påbörjade projekt skall avslutas och en ny arbetsvecka tar vid imorgon med andra aktiviteter...så fortsatt röj på baksidan blev det efter en lugn start på dagen. Jesper gick och köpte nybakade frukostbullar till oss medan jag dukade fram frukosten. Oliver blev sedan hämtad för fotbollsmatch i Ljungbyhed. En match jag gärna följt med och tittat på men ibland får man stå över den där fotbollen för att ta hand om andra sysslor som också måste göras. Vi pratade om saken och Oliver hade inget emot att jag och Jeppe stannade hemma och röjde vidare. Snart 15 år och mer självgående än någonsin.




Nu är buskarna nerklippta ordentligt. Parasoll och matta är på plats. Några stackars smultronplantor är uppgrävda och omplanterade i en av mina krukor.



Spännande att se om de tar sig.



En ny granne har flyttat in bredvid mig och idag fick vi hälsat på varandra.




Låt oss hoppas på många soliga dagar som denna så vi kan njuta av uteplatsen!

Även balkongen fick lite kärlek idag. Penséerna är utbytta mot sommarblomster.
Lite avtorkning och dammsugning hann jag också med. Balkongen är ett extra rum åt oss nu på sommaren och även killarna tycker om att sätta sig här ute och mysa. Härligt!



Melvin spelade match i eftermiddags och vi hann precis bli klara med baksidan så vi kunde gå bort till Rydebäcks IP och se en fin match (trots förlust). Varmt att spela idag och tanken var att cykla ner till stranden efteråt men Melvin ville hem och mysa. Det var då jag tog sista rycket på balkongen med inköp av blommor och plantering av dem.

Jeppe åkte hem efter matchen för att ta hand om sitt hem. När man träffat en man som man vill tillbringa all sin tid med och som får mig och mina barn att skratta och må bra, så känns det tomt när han lämnar.

Veckan som kommer ser vi fram emot. Den är kort och på fredag firar vi midsommarafton i Asmundtorp, hela gänget...dvs jag och Jeppe och våra barn tillsammans med familjen Andersson och Hansson.

Ska bli så kul och mysigt!


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards