Sylvia

Alla inlägg under maj 2017

Av Sylvia - 1 maj 2017 18:51


Hej fina....

Äntligen är ljuva maj här. Jag älskar sommaren men skulle inte vilja vara utan vårens (eller höstens) underbara naturprakt.

Det är så fint att se hur grönskan fullkomligt exploderar under våren.




Vi firade in våren i Mörarp hos Jespers gamla vänner. Ett stort gäng på 13 vuxna och 15 barn och tonåringar. Det var "knyte" och massor med god mat. Allt från baconinlindade dadlar, grillad korv, pastasallad, potatissallad till goda ostar från Barcelona som Jesper köpt med sig.

Vi drack och åt gott sedan tog vi oss till bålet som tändes intill Vidablicks idrottsplats.




Festen fortsatte efter bålet med diverse desserter i småportioner så som chokladmousse och daimpannacotta och ett smarrigt fruktfat....

....men framförallt med allsång då gitarren kom fram :)


Och någon "läskig" 58-procentig sprit med chilli och ingefära som man var "tvungen" att smaka!! Rekommendationen var att inte svepa!!!





Idag har vi softat....

Sovmorgon!

Sol i trädgården!



Alma och Jeppe bjöd sedan på en överraskning till lunch....


VÅFFLOR!!!!


Så himla gott!!

Det fina vädret lockade till långpromenad som vi tog i jordbodalen. En liten fika blev det även här i form av kanelgifflar, kaffe och saft.


Alma, Jesper & Anton




Kvällen kommer att bjuda på grillade kycklingfiléer, majskolvar och halloumi och Anton har önskat sig mina hemmagjorda klyftpotatisar till detta :)

En mysig kväll helt enkelt!

Mår så bra av att hänga med familjen Nilsson...skulle bara haft mina killar här också så hade allt känts komplett.

Njut av kvällen!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards