Sylvia

Alla inlägg den 14 maj 2017

Av Sylvia - 14 maj 2017 18:06


Hej där....

Jag har tagit några dagars paus.

Jag bloggar inte bara om mysiga, glädjefyllda stunder eller om resor, lyx och flärd...ja ni vet...jag berättar om livet så som mitt liv ser ut och ibland är det tufft att formulera tankar i ord. Men för det mesta behöver jag just det....formulera mina tankar i ord. Samla ihop alla tankar och känslor till ord som bildar meningar och ett sammanhang. På så vis är det sedan lättare att gå vidare, vända blad.

Men nu kan jag inte vända blad!

Det är tufft nu...jag är orolig för min pappa som fick lite sämre förutsättningar efter läkarbesöket i torsdags. Fortfarande är prognosen att han ska klara detta...men det blir en omständigare procedur och en längre resa. Inget vi hade önskat och inget varken pappa eller vår familj behöver. Men så är ju livet!



Helgen har verkligen varit fin ändå. Jag känner mig älskad på ett sätt som jag bara längtat och drömt om. Jag känner en sådan tacksamhet. Jag har fått en ny familj. En familj som vill vara delaktig i mitt liv och som bjuder in mig till att vara delaktig i deras.

Ingen självklarhet utan bara helt fantastiskt! Det är lycka men också en lärdom. Jag känner mig välkommen in i en ny familj men jag inser också att jag aldrig kommer känna mig helt komplett....för jag saknar mina barn väldigt mycket när de inte är med mig i min nya familj. Något man antagligen får acceptera och lära sig leva med som frånskild.

Det jag vill komma fram till är...

Jag är lyckligt lottad som träffat Jesper!




Helgen började med taco och final i Let's Dance i fredags. Igår tog vi sovmorgon och åkte sedan till Idrottens hus för att se Alma i Turns våruppvisning i gymnastik. Härligt att få uppleva fler aktiviteter än bara fotboll :)

Alma längst fram till höger.



Lördagskvällen spenderades hos Jesper. Vi hade bjudit hem hans föräldrar på god mat och efterrätt och självklart Schlagerfestivalstittande. En mycket mysig kväll.



Idag har vi tittat på både Oliver och Melvin. Melvin spelade match på Örby kl 11:30 och vi hann plocka upp pappa i Rydebäck också. Underbart fotbollsväder och äntligen vårvärme.



Direkt från Örby körde vi sen till Rydebäck och Olivers match kl 13:00.



Nu avslutar vi söndagen med lite ostbricka och rosévin före maten. Ostbricka är såååå gott!!

En ny vecka väntar.
Det är bara att ta nya tag och inse att livet består av med- och motgång och att vi bara har ett val...att tackla motgången och njuta av medgången.


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards