Sylvia

Alla inlägg den 7 maj 2017

Av Sylvia - 7 maj 2017 11:14


Hej där...

Äntligen fick jag fira min 12-åring och vädret bjöd på härliga varma solstrålar hela dagen.

Dagen började med fotbollsmatcher för killarna. Oliver hade samling på Toftavallen i ödåkra kl 10:00. (Match 11:00-12:30). När jag och Melvin lämnat av honom körde vi inom Väla och fixade en barnkalaspresent och därefter till nästa samling kl 11:00 (match 12:00-13:00) på Norrvalla IP. Vi kom i god tid så vi hann inom ett bageri för att köpa ett wienerbröd till Melle :)




Här satt vi en stund och njöt! Tyvärr kunde jag inte stanna och se matchen. Än kan man ju inte klona sig!! Olivers match hade hunnit dra igång när jag kom tillbaka till Toftavallen och jag kunde se andra halvlek. När den matchen var slut körde vi hem. Melvin fick skjuts av Miltons mamma Anna hem efter sin match.

Väl hemma väntade de sista förberedelserna inför kalaset.
Pasta skulle kokas, ballonger blåsas och fikan förberedas.



Ananaspaj!

Kladdkakan kom visst inte med på bild!

Daimsnittar!


Vi började kalaset med kaffe och fika.

Barnen hängde både inne och ute i det fina vädret.


Jag fick presentera min fina Jesper och hans Alma för min släkt (Anton var på handbollscup).
Vilket jag längtat efter!

Förutom fina presenter till Melvin kom Jesper och Alma med denna vackra blombukett till mig :)


Framåt kvällen bjöd vi på pasta- och kycklingsallad som Melvin önskat. Jag valde att servera pastasalladen som en buffé så att var och en kunde välja vad de ville ha i den.

(Du är en jäkel på att hacka grönsaker Jeppe)


Det blev en lång och fin dag och kväll som inte tog slut förrän Talang tonade ut på TV. När sista gästerna åkt hem satt jag och killarna i soffan ett bra tag och bara softade. Tog in dagen och sorterade intrycken. Oliver var trött i hela kroppen efter två matcher, två dagar på rad (med blåsor under fötterna) och Melvin var trött efter sin match och all uppståndelse.

Själv är jag beyond slut!

Skönt att det blev en lyckad dag för min älskade Melvin!

Melvins lördagsfrukost på sängen!!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards