Sylvia

Alla inlägg den 5 maj 2017

Av Sylvia - 5 maj 2017 21:46


Go' kväll...

Här putsas det och fejas inför kalaset i helgen!

Igår handlade jag all mat. Melvin har beställt pastasallad med kyckling. Sen bakade jag en kladdkaka, även den på beställning och en pajbotten. Efter det dammade jag hela lägenheten samtidigt som Jesper tvättade alla mina fönster både invändigt och utvändigt. Även hela balkongen fick sig en tvätt när Jeppe ändå var igång...oj vad smutsigt det var där! Vädret ska ju bli fint imorgon och då vill vi ju kunna sitta på balkongen.




Som vanligt är det ju fotbollsmatcher imorgon. Ärligt talat vet jag inte hur jag ska få det att gå ihop för båda killarna spelar i stort sätt samtidigt på två olika ställen i Helsingborg. Dessutom måste jag fixa det sista inför gästernas entré klockan tre.

Ikväll är det samma problematik då Oliver spelar i Eslöv nu i skrivande stund samtidigt som jag har Melvin, jag har dukat, stekt kyckling, gjort klart ananspajen och dammsugit.
Som tur var ryckte andra fotbollsföräldrar ut och Oliver kunde åka till Eslöv och jag kunde fortsätta med kalasförberedelserna.

Tjohooo....man vet att man lever!


Dukningen är gjord! Gröna nyanser gäller om Melle får bestämma...och det får han ju!!


Ananasen på bordet fungerar som prydnad medan vi dricker kaffe och äter ananaspaj. Till kycklingsalladen ska den skäras i bitar och ätas upp :)

Nu ska jag ta ett sista tag med dammsugaren sen tror jag det blir sängen som nästa instans!!


Trevlig fredag!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards