Sylvia

Alla inlägg den 26 april 2017

Av Sylvia - 26 april 2017 20:32


Hej fina....

Lillördag och aprilvädret fortsätter att skämta med oss!!

Vaknade till solsken men när det var dags för mig att gå till tåget och killarna till skolan blev det alldeles mörkt och himlen öppnade sig.
Härligt!!!

Men resten av dagen har varit solig och nu är killarna iväg på träningar.

Påsken har åkt ut idag!


Med mig hem på tåget hade jag denna fina bukett av Limonium från Ica nära på Kullagatan.

Massor med blommor som räckte till mer än en vas. De ser ut att kunna stå länge så det hoppas jag på. Vill gärna få in lite färg nu när påskriset med de rosa fjädrarna plockats bort.


Vasen Äng från Klong fick dammas av och ta hedersplatsen på köksbordet. Älskar min Klongvas och hade önskat ha möjlighet att fylla den med snittisar varje vecka. Så är det inte. Men så blir det ju extra njutfullt när det händer :)


Känns skönt att få dammat och dammsugit medan killarna är iväg. Hoppas sen på en myskväll när de kommer tillbaka....

MEN

.....min PT Melvin kommer nog att sparka igång mig på ett nytt träningspass med appen 7 minutes workout!!! Jisses vilken träningsvärk jag har haft efter måndagens träning. Vi körde passet (som varar 7 minuter) i tre intervaller och ja...man kan säga att jag var lagom slut efteråt.



Påskriset som stod här på skänken har ersatts av gamla prylar som jag rotat fram. Det funkar!
Det hade varit himla kul att shoppa loss på lite nya prylar :)



Den höga krukan är köpt i en blomsteraffär för något år sedan. Det högra fatet är en gammal favorit med oändliga variationsmöjligheter. Köpt i Helsingör på rea för länge sedan!
Tygrosorna i krukan kommer från Flower Team vid Väla och rosbuketten i fatet är från Sia outlet i Landskrona.



Kannan i bubbligt glas kommer från Mio.

Gillar den skarpt!


Det blev även några små kvistar till en minivas som fick stå vid minnesplatsen som jag har för min mamma i glasbordet vid soffan (997 dagar sedan hon somnade in).

Hade gärna sett att hon fick se Oliver på lördag då han konfirmeras. Min mamma som vaggat honom till sömns sååå många gånger från det han föddes tills han växte till sig och hon inte orkade bära honom längre. Oliver älskade det!! Hon älskade det!!!! Jag önskar att jag hade ett foto på dem två när hon stod och dansade till Vikingarna med Oliver i sin famn. Mamma var förtjust i Christer Sjögren och Vikingarna :)

Ibland blir sorgen extra tung och jag känner mig alltid mer känslomässig när det är högtider, speciellt sådana här ceremonier där hon så gärna hade varit med och sett sitt barnbarn.


Oliver har läst i Rydebäcks kyrka men konfirmationen sker i Kvistofta kyrka på lördag. Mottagningen efteråt kommer att vara i huset. En känslomässig dag på många sätt!


Oliver.....min fina, stora pojke...

Var har tiden tagit vägen?


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards