Sylvia

Alla inlägg den 9 april 2017

Av Sylvia - 9 april 2017 21:51


Hej fina...

Vilken fantastisk dag! Vädret var grått och trist imorse men sen sprack det upp och vilket härligt vårväder vi fick.

Efter en mysig morgon där frukost blev till brunch bestående av stekt bacon, äggröra och nyinköpta frukostbullar tog vi oss an dagen.

Killarna har helt gått in i påsklovsmood och bryr sig inte nämnvärt om mig.

Så jag tog de andra två männen i mitt liv, pappa och Jeppe på en slottstur.


En påskmarknad pågick för fullt på örenäs slott. Mysigt att strosa runt i vacker slottsmiljö både inne men framförallt ute...


Glumslövs naturreservat och Ålabodarna.


Vädret blev så enastående skönt och uteplatsen på örenäs slott inbjöd till en kaffepaus.

En låååång kaffepaus med en magisk utsikt över sundet.


Man kan ju inte annat än att må väldigt bra i sällskap av dessa stiliga herrar.


Efter besöket på örenäs slott tog vi oss en rundtur med bil ner till Ålabodarna och sedan till Hillesdals Gård.


Söndagen har förutom denna lilla utflykt varit lugn och behaglig. Vi har fikat på balkongen, vilat middag och köpt lite vårblommor till min balkong och till Jeppes uteplats.

Jag suger in varje sekund av lycka att få tillbringa tid med en man som dig Jesper.

L Y C K A




Tack för ännu en fin helg!

Det är du och jag nu :)

Mullenu.....haha!!!!!

O C H till er andra

Stor kram
S

Av Sylvia - 9 april 2017 00:16


Go'kväll....

Det har varit en fin lördag. Vi sov läääänge...vi behövde nog det. Det har varit en vecka med lite olika anspänningar och jag blir fortfarande ganska lätt trött. Killarna har börjat sitt påsklov och de behövde säkert också sova ut.



Påsken har gjort intåg i mitt hem. Det gjorde den redan igår. Jag hade tänkt göra ett inlägg om det då men igår kändes allt sådant ganska oviktigt. Jag städade och pyntade och följde nyhetsuppdateringarna, men den där goa fredsgskänslan infann sig aldrig. Så var det nog för oss alla igår.

Idag är en ny dag.
Livet går vidare.
Även om det aldrig mer blir sig likt för dem som blev drabbade igår.
Hatet ska dock aldrig få vinna.
Låt kärleken segra.
Bakom mörkret finner vi ljuset.

Tillsammans.


Som sagt....

P Å S K E N har fått flytta in...



Påskriset jag köpte räckte till två vaser. Ett på skänken vid matbordet...



...och ett i fönstret i min fina bubbliga glaskanna.

Mitt silvriga påskägg fick såklart också komma fram.



Kommer ni ihåg min ljusring från Enkla Ting?


Den var klädd i grankvistar i julas och nu är den klädd med fjädrar. Den tillhör verkligen en av mina favoritinredningsprylar!


Fjädrar med små pärlor i från Bossons Living Room på Södra Storgatan.

Ljusringen lyser vackert i mitt stora fönster nu ikväll...



Det har varit en mysig dag! Killarna har bara spelat och slappat i stort sett hela dagen medan jag och Jeppe tog oss till Väla en sväng mitt på dagen.

Ikväll har vi ätit god mat...klassisk husmanskost som Jeppe stod för.




Potatisplättar gjorda på överbliven potatismos som Jeppe gjorde häromdagen och till det stekt bacon och lingonsylt...såååå gott!!


Vi har tittat på Talang, druckit bubbel och påskmust, mumsat på ännu mer godsaker så som ostbricka och kex.


Ett tips på gott bubbel ser ni här ovan!

Ta hand om er!




Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards