Sylvia

Alla inlägg den 4 april 2017

Av Sylvia - 4 april 2017 15:45


Hej fina....


Jag älskar att dagarna blivit längre, att kvällarna är ljusare, att den blå himlen visar sig för oss, att fågelkvittret på kvällspromenaderna överröstar alla andra ljud...


HELT ENKELT.... 


Jag älskar att vi har den bösta tiden på året framför oss!!!


Efter jobb igår tog jag bussen hem till Jeppe på Gustavslund och satte mig i solen på hans uteplats.


Ljuvligt....



 



Jag längtar tills huden får en lite gyllenbrun nyans istället för den kritvita färgen som den har nu.

Allt blir så mycket snyggare då...silversmyckena kommer mer till sin rätt och de ljusare vårkläderna.



Framförallt KÄNSLAN av att man känner sig så mycket fräschare :)



 



Idag skiner solen igen och jag och Chilla tog bilen till jobb. Vår nytvättade fina bil :)


Norra Hamnen bjöd på denna fantastiska vy under promenaden från parkeringen till kontoret på Kullagatan....


   



Resten av veckan ska vi tillbringa i Rydebäck och förhoppningsvis få plantera lite penséer på balkong och uteplats. Denna veckan är full av både roliga och nödvändigt-ont-saker!


Nu om en liten stund ska jag till tandläkaren och dra ut en visdomstand...INTE kul och jag känner mig låååååg...TROTS fint väder. Hoppas det går smidigt...huhu!!!

På torsdag är det dags för besök hos gyn för att ta nya prover då förra cellprovet visade på cellförändringar. Suck! Jag väljer dock att helt trycka bort oroskänslorna eftersom det inte alls behöver vara något farligt och jag tänker inte oroa mig förrän motsattsen är bevisad!


 


Min fina och högt älskade pappa har fått sina provsvar som visade på cancer...


TACK och LOV en godartad sådan OCH med lugnande besked från läkaren om att "fixa det"....


...men nya utredningar, provtagningar, operation och eventuellt strålning ligger nu framför honom. Jag önskar sååå att han sluppit. Han har lidit nog efter alla sjukdomsår med mamma...det känns orättvist...


...men återigen gäller det att tänka positivt och agera utifrån det och det gör vi såklart!


Det GÅR att FIXA!!!


DET är det enda vi fokuserar på.


 



 På torsdag ska jag ÄNTLIGEN fixa håret! Lite ljusare i topparna, typ ombré ska det bli, alltså inte bara en vanlig klippning. Som jag längtat!!


Jag försöker intala mig att det är ok att jag unnar mig det.

Mycket man vill göra och mycket man vill ha. Planering och eftertänksamhet är A och O.


Kram

S



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards