Sylvia

Alla inlägg under mars 2017

Av Sylvia - 4 mars 2017 13:06


God förmiddag...

Sitter här i min soffa denna lördag och försöker hitta kraft och anledning till att fightas och orka vara glad.

Men ibland är det svårt!


Det heter att var och en är ansvarig för sin lycka, och just nu sitter jag här och klurar på hur jag ska tänka och göra för att skaka av mig de yttre omständigheter som hela tiden sätter krokben för min inre ro och välbefinnande.


I vanlig ordning försöker jag klamra mig fast vid de små Nu:en för de finns där.

Det har varit en extrem vecka på alla vis och jag såg fram emot helgen. Den ska genomföras enligt ursprungsplanerna och jag hoppas besvikelsen och olustkänslan byts ut mot glädje och förhoppningar istället...det känns inte så just nu....men det kommer nog!

Jag ska låta de positiva sakerna komma upp till ytan......

Jag HAR anledningar att vara glad nämligen
Som igår....


Det kom en blomsterbukett med bud till kontoret OCH det var till MIG!!

Helt fantastiskt...det är sånt man går och drömmer om men som sällan händer.



Underbara tulpaner!




Gick med ett löjligt leende på kontoret!




En annan sak som jag är tacksam för är mina vänner. De ger mig glädje!

Igår var vi några fotbollsmorsor som träffades, åt god hämtmat från Veras Deli på Råå, drack bubbel och pladdrade på.

Kom hem strax före midnatt och stupade säng!!


Chilla har haft sovis hos Doris och jag ska strax slänga av mig nattlinnet och få på mig lite kläder och bege mig ut för att hämta hem henne. Sen ska jag unna mig lite hemma-spa med mina nya produkter från Rituals och färga brynen och måla naglarna. En mysdag här hemma i lugn och ro.

Ikväll är jag bjuden på Mellokväll för det är ju andra chansen och det måste man ju se :)

Ja...ni hör!

Jag har en bra dag och kväll framför mig så nu ska jag skaka av mig alla negativa krafter och ta tag i dagen. Just idag är ju bara idag och varför låta någon annan förstöra den?



Kram
S



Av Sylvia - 3 mars 2017 08:15


F R E D A G


 


.....eller hur??


Inte ens inställda tåg och bussträngsel nu på morgonkvisten kan få mitt humör på fall. Jag kan ju Istället blogga till er från bussen!



 


Efter några hektiska dagar så var gårdagen en betydligt lugnare arbetsdag. Det fanns till och med utrymma till att tacka ja till att bli utbjuden på en lunch.


En mysigt träff Hos Bo blev det....



Eftermiddagen bjöd på tvätt (för det blev aldrig i onsdags då vi var på Väla till stängning för att jaga fotbollsskor) och...tro det eller ej men även en ommöblering hann vi med!!


Min Olli ville möblera om på sitt rum och fine...why not? Under en timme vände vi upp och ner på hans rum och flyttade skrivbord och säng. Tonåringen fick bestämma och han blev nöjd - bra!


Bilder får ni såklart så småningom men tonåringen själv vill ju absolut inte medverka på dem.


Vi är inte helt klara då en hylla som jag har i mitt sovrum ska tömmas och flyttas in på Olivers rum. Innan vi kan göra det måste jag köpa en byrå till mig och möblera om lite hos mig också :)


Kul med förändring och kanske kan även mitt sovrum bli mer som min ursprungsidé var!

Fokus när vi flyttade in i maj förra året var ju killarnas rum och de sällskapsytorna som vi använder gemensamt.


 


 Torsdagskvällen (min barnvecka) är killarnas och min myskväll och den ligger mig värmt om hjärtat. Men igår hade jag blivit bjuden på VIP-kväll på Rituals på Väla av min kusins dotter och en sådan kväll kan man ju inte tacka nej till. Efter en intensiv vecka kunde jag också behöva få lite special treatment!



 


VIP-kvällen började när Väla stängde och vi bjöds på snittar och dryck, personalshopping, erbjudande och goodiebags!


  


Jag körde hem nöjd med kvällen! Jag ville såklart ha ALLT...haha...men jag sansade mig och köpte ett ansiktsvatten och en bricka att ställa produkter från Rituals på. Jag har sedan tidigare en handkräm från Rituals så nu kan ansiktsvattnet och handkrämen stå extra elegant på den brickan i badrummet!



  Alla som köpte något fick en goodiebag och VILKEN goodiebag sen....


På bilden ovan ser ni brickan jag köpte och ansiktsvattnet (rosa flasa till höger). Handkrämen jag hade sedan tidigare är den vita pumpflaskan till höger på brickan. ALLA de andra produkterna låg i goodiebagen!!!!!!!!!!


Snacka om LYXkänsla när jag kunde ställa upp mitt egna lilla "spa" från Riutals.


Lycka!


   


Rituals har förutom krämer, smink, doftoljor, doftljus även smink, kläder och te!

Detta var en första VIP-kväll för butiken på Väla och tanken är att man ska kunna boka in tjejkvällar eller företagsevent framöver, men först ska denna kvällen utvärderas! Gå in och registrera er på deras hemsida.


Det blev alltså mindre kvällsmys med killarna men Oliver satt helnöjd på sitt "nya" rum, uppkopplad med kompisarn via PS4 och sitt favoritgodis som jag såklarat inhandlat.


Melvin satt i soffan, med sitt godis och även han uppkopplad med sina kompisar så det hade inte gått någon nöd på dem. Melvins spontana kommentar när jag kom hem var "Är du redan hemma"".


  


Ta hand om er idag!


Kram

S




Av Sylvia - 1 mars 2017 16:15


Hej fina....

  


Vårens första dag är här....


 


För nog är det väl så, fast vi inte känner av någon vårvärme än, att mars är en vårmånad och vi lämnar vintern bakom oss. Låt oss hoppas att vi slipper mer snö nu!


Nog snackat om vädret...


 

Det här med att vara ensamstående, varannanveckaförälder det är ett åttagande där känsla för logistik är ett plus!!


För i en familj där man lever ihop med barnets andra förälder får man väl ändå säga att man har varandra när det kör ihop sig. Ansvaret under veckorna är förhoppningsvis mer fördelat (50/50) och man är två när det kör ihop sig. Som ensamstående, varannanveckaförälder har du 100% ansvar för att allt fungerar den veckan du har barnen. Oavsett om det kör ihop sig eller flyter på. Man har ingen backup om det skiter sig! Inte jag iallafall.


Igår var en sådan dag då logistiken var på topp! Allt gick bra. Jag har ju stora barn och det underlättar. Men min "middag" (två knäckebröd) intogs stående vid diskbänken kl 21:00 igårkväll medan jag gjorde manngrynsgröt till Oliver som var hungrig efter tre timmars konfirmationsläsning och matsäck (pastasallad) till Melle som skulle på utflykt med skolan idag. Anledningen till att den sena kvällen och ingen middag var veckohandling för min del efter jobb (lön i måndags!!) och brottningsträning för Melle inne i HBG på arenan.


   



Jag ville gärna se när de brottades! Jag kunde valt bort det och stannat hemma och fixat men när barnen är hos mig är de prio ett. Jag vill vara med så mycket jag kan, så länge jag får! Det är inte så att Melle har börjat träna brottning utan det är en extra träning via fotbollen för att träna smidighet och få upp fysiken.


Trevligt!



 


Idag har vi haft ytterligare en "galen" tillträdesdag på jobbet. Kul med tillträden då glada säljare och köpare träffas för ett sista möte och påbörjar sina ny liv på nya adresser.


Det innebär dock en hel del förberedelser för mig och på själva tillträdesdagarna måste allt klaffa med banker, säljare, köpare och mäklare. Siffrorna ska vara rätt i alla handlingar osv. Vi har haft tretton tillträden på två dagar nu.


Återigen kul....men just dessa dagar är det såklart lite stressig för oss alla på kontoret och alla andra arbetssysslor får ligga åt sidan.




 



Allt klaffade även idag och jag klappar mig själv på axeln och är nöjd med min insatts!!


Ikväll väntar tvätt i massor och eventuellt ett besök på Väla för att leta fotbollskor till Olli. Melle ska träna igen (fotboll denna gången) och någonstans där emellan ska Chilla ska få lite kärlek!! Ibland är det inte lätt att få tid för henne också men det är ju ett absolut måste och det är ett val jag gjort. Som ensamstående hade jag nog aldrig valt att ha hund men nu har jag henne och vi hör liksom ihop!


  


Ha en underbar lill-lördag mina vänner!


 


Kram 

S  





Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards