Sylvia

Alla inlägg den 27 mars 2017

Av Sylvia - 27 mars 2017 18:33


Hej där....

Vilken underbar helg vi lämnar bakom oss!

Det blev aldrig någon fika på balkongen men vad gör det...den blev idag istället :)

Just nu sitter jag på min balkong och njuter av solstrålarna som dolt sig bakom molnen hela dagen....fram tills nu!




Om man bara rent kort skulle summera helgen så spelade Melvin två träningsmatcher i lördags och efter det såg vi Sveriges fotbollslandslag möta Vitryssland på TV. I söndags hoppade Melvin in extra och spelade tre träningsmatcher i Lomma. Oliver mötte Hbg östra hemma i en annan träningsmatch på KG. Det är snart dags för seriespel och det gäller att få lite matcher i benen.

Men nu hade det varit ganska tråkigt att läsa min blogg om jag inte utvecklade helgen lite mer än så....eller hur?

Såklart tänker jag inte göra er besvikna :)


Lördagen började med sovmorgon...(fast vi vaknade ovanligt tidigt). Det gav oss dock en längre mysstund framför morgonTV:n vilket Chilla uppskattade väldigt mycket.



Lagom till matchstart kom Jeppe och vi promenerade till KG i solskenet. Vi satt i två timmar och gottade oss i ett av vindskydden på KG med solens värmande strålar och fin fotboll från 05:orna.

Efter matcherna gick vi hem och gräddade våfflor till oss fyra. Så gott och så mysigt. Speciellt en tonåring tryckte i sig ett helt gäng med våfflor. Klart man ska frossa i våfflor när det är våffeldagen som det ju faktiskt var i lördags. Ni missade väl inte det!?!




Sen blev det en härlig långpromenad blev det för mig, Jeppe och Chilla efter våfflorna innan vi landade i soffan för att heja på svenska fotbollslandslaget. Till kvällsmat dukade vi upp vid matbordet (brukar annars nästan alltid sitta i soffan och äta) och åt kasslergratäng med klyftpotatis.


Det var ju faktiskt inte bara våffeldagen utan även Earthour i lördagskväll. Vi fuskade lite eftersom vi hade TV:n på men i övrigt släckte vi alla lampor och tände alla ljus istället. Melvin tyckte det var så mysigt att han tyckte vi kunde göra så oftare :)





I söndags var vi något effektivare. Melle blev hämtad och körd till Lomma redan kl 09:20. Men innan dess åt vi frukost. Jeppe stod på Hemköp strax efter de öppnade klockan åtta och kom hem med frukostbullar till oss.

Denna söndagsförmiddag blev det en långpromenad ner till Fortuna och ett öresund i tjockt dimhölje.
Skönt väder och Chilla var så lycklig över att få springa i sanden.




Vi satte oss sedan återigen på KG....

Oliver spelade och solen gassade så härligt att man blev helt varm och fick till och med knäppa upp jackan!

Våren är verkligen på inmarsch. Vi har ju dessutom natten till söndagen även gått över till den efterlängtade sommartiden.


Utöver dessa njutsamma stunder har Jeppe hjälp mig att hänga upp hyllorna i Olivers rum och lagat punkteringen på Olivers cykel. Så skönt att få DET gjort!! Jag är så tacksam över att få hjälp med sådana saker. Till och med Oliver sken upp! Nu äntligen har han en fungerande cykel.




En fantastisk helg som sagt!

Ni undrar kanske vad det är som är så fantastiskt med att glo på en himla massa fotbollsmatcher, behöva gå ut och kissa hunden, laga mat, borra i väggar och laga en punktering.

Jo...det är HELT underbart magiskt att få göra det tillsammans med en annan vuxen. Att få hjälpas åt med det mest vardagliga....med maten och disken. Att någon VILL följa med mig ut på mina promenader med Chilla. Att få SKRATTA....för det gör vi så sjukt mycket!!! Jag älskar att få skratta.

Denna helgen har betytt MASSOR! Jag och barnen har levt lite "familjeliv" igen...galet kanske...men jag har inte lyckats ta tag i gemensamma måltider när jag varit själv med allt som ska göras när man är ensam. Ofta har jag lagat mat och sen har vi ätit när vi haft tid mellan träningar, kompislek och annat. Denna helgen har vi ätit frukost, lunch, fika och middag tillsammans. Att så enkla och banala saker kan göra en så lycklig!!

Allting är enklare när man är två.
Allting är så mycket roligare när man är två.

Jag är full av tacksamhet idag! Njuter av varje liten sekund. Jag andas in våren med glädje. Ingen ångest utan bara full av förhoppning och kärlek.

Saker och ting faller på plats.

Njut av livet!


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards