Sylvia

Alla inlägg den 19 februari 2017

Av Sylvia - 19 februari 2017 19:50


Hej där...


Såg ni mello igår??

Ove Thörnqvist....hm...gulligt, imponerande....you namn it...men direkt vidare till finalen??
Störtlöjligt!!!

Jag och Chilla hade en supermysig kväll hemma hos Ingrid igårkväll. Vi åt smörrebröd och drack gott vin. Väldigt gott vin!



Lika mysigt och fint hos familjen Thorssons som alltid. Ingrid var ensam hemma denna kväll och det passade ju ypperligt med en liten tjejkväll.

Ingrid hade dukat så fint i rosa färger som spädde på mina vårkänslor.





Vi såg mello - SÅKLART :) och åt godis SÅKLART!!

Jag och Chilla strosade sedan hem till oss igen. Härligt med gångavstånd!


Denna helgen har verkligen gått i promenadens tecken.

Igår gick jag och Chilla en lång och härlig promenad i Rydebäck. Vädret bjöd på ingenting annat än grått och fuktigt dis MEN det var vindstilla och fåglarna kvittrade. Det gav mig vårkänslor.



Fortuna Strandkrog - igenbommad och i vinterförvar...men snart sjuder det av liv här igen.
Längtar!


Idag blev det också en lång promenad. Jag körde till Pålsjö Skog och gick 5 km slingan. Mycket folk i rörelse och många nya dofter för Chilla. Vi fick upp flåset rejält. Så skönt!



Jag älskar verkligen att bo som jag gör. Tänk att ha gångavstånd till vackra Fortuna Strand och en lagom biltur till Helsingborgs vackra skog i Pålsjö.



Passade på att tända ett ljus för mamma. Idag är det 931 dagar sedan hon lämnade oss.


Jag har haft en fin helg. En helg med tid för återhämtning och eftertanke.

Efter några veckors grubblande och med en förhoppning om ett annat slut, så lägger jag nu alla fina stunder och besök i Brösarp och Skogen i en söt liten ask tillsammans med tårar och besvikelse över att något som kändes genuint fint från båda håll inte var meningen. Jag stänger locket, vrider om låset och slänger nyckeln. Det förblir en liten ask som jag ska spara som ett fint minne. Jag ångrar inte en sekund och det som inte är tänkt att bli det blir inte.




Det känns bra att bli kvitt tankarna och förhoppningarna. Jag tänket inte vara ledsen mer. Dags att vända blad. Jag ser fram emot ett nytt kapitel i min livsbok med nya förväntningar och ny spänning. Det kommer nya möten och nya fjärilar i min mage...det är jag övertygad om.




Jag slutar aldrig tro på den rätta kärleken och drömmen om en livspartner.

Länge leve kärleken!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards