Sylvia

Alla inlägg den 7 februari 2017

Av Sylvia - 7 februari 2017 21:42


Hej där...

Ikväll blev det verkligen en spontanare...

Jag kom hem vid halvfyra, tog en eftermiddagsfika och försökte värma upp mig med lite te. Jag som annars bara dricker te när jag är förkyld! Det är så sjukt kallt ute och jag fryser heeeela tiden.

Det borde vara förbjudet att vara så kallt!!


Är fortfarande lite ledsen och låg och vaknade i morse med huvudvärk igen som inte släppte förrän uppåt dagen. Jag har svårt att äta sen magsjukan och det känns som jag har en klump i halsen när jag tänker på mat. Med tanke på hur magsjuk jag var och att varken svärföräldrarna eller killarna fick smittan är det ju lätt att fundera över om det verkligen var vinterkräksjuka eller rent av matförgiftning!! Jag har haft vinterkräksjuka förr utan att bli så dålig som jag blev denna gången. Jag åt en kebabrulle kvällen innan....från grannen!! Det var helt hysteriskt mycket folk på pizzerian den fredagen. De sa 30 min när jag ringde in och beställde maten men fick vänta ytterligare 30 min på plats. Folk var irriterade, en del gick utan att ha fått sin mat, ett flertal felbeställningar kasserades så frågan är om hygienen den kvällen var prio!

Det lär jag ju aldrig få veta, jag är bara tacksam för att ingen av de mina blev smittade. En sak är säker iallafall...jag kommer inte kunna äta sådan hämtmat på ett tag :/





Efter fikan idag kände jag mig rastlös och orolig i kroppen och ville inte spendera ännu en kväll ensam så jag fick ett plötsligt infall om att gå på bio.

Från det att jag kollat upp bioutbudet till att jag satt i biofåtöljen med godispåse från Hemmakväll i sällskap av Jessica tog det en timme :)

Snacka om spontanare!! Jessica fick frågan om hon ville gå på bio, hon var på, och tio minuter senare hämtade jag upp henne i bilen....haha!! Älskar när man kan få vara spontan. Livet med barnen är så inrutat så när de inte är hos mig gäller det ju att passa på. Jag gillar rutiner och älskar när barnen är här och allt bara flyter ihop med mat, träning, läxor och kompislek...men jag har lärt mig njuta av möjligheterna att vara just lite mer spontan när man nu kan vara det de barnfria veckorna. Problemet är att hitta personer som är flexibla då nästan alla springer i det vardagliga ekorrhjulet. De flesta av mina vänner lever vanligt familjeliv och kan ju inte släppa allt de har för händerna när jag vill vara spontan. Fullt förståligt! De två vänner som jag har som precis som jag inte har barnen på heltid synkar inte alltid med mina barnfria veckor...ja ni förstår...ingenting är enkelt.

Men ikväll hade jag alltså flyt!



Musikal på bio! En småromantisk film, ingen wow-upplevelse men fin!

Tack för ikväll Jessica :) Nästa gång blir det krogen!!


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards