Sylvia

Alla inlägg den 5 februari 2017

Av Sylvia - 5 februari 2017 19:25


Idag har det varit en riktig jäkla pissdag!!

Jag gör ingenting annat än försöker och försöker....jag peppar mig själv, krigar på och stångas mot de motgångar som dyker upp. De motgångar som drabbar mina allra närmaste och de motgångar som drabbar mig.

Jag vet att alla gör det på sitt lilla vis.

Jag försöker hålla huvudet högt och inom mig vet jag att jag aldrig kommer att ge upp.

Men fy fasiken så besviken jag blev idag!

Jag var tvungen att gå en lång runda för att få luft. I snöblandat regn och gråa nyanser överallt gick jag ner till hundbadet, längs stranden och bort till bryggan.



Det var skönt att gå och det var skönt att få komma ut, andas kall frisk luft.




Vi mötte några få tappra motionärer på vägen ner mot stranden men väl där nere var det bara jag och Chilla.


Fan rent ut sagt....

V A R F ö R

....ska livet göra så jäkla ont?




Det snöblandade regnet bet i kinderna på hemvägen. Det fick mig att glömma bort mitt ömmande hjärta för en stund.


Jag tröstar mig med att allting som händer har en mening. Jag ska tydligen vidare, öppna nya dörrar och hitta nya vägar.

Men just nu känner jag mig bara trött, tom och ledsen.







Jag längtar till imorgon, till
en ny vecka. Jag vill bara framåt!


Kram
S

Av Sylvia - 5 februari 2017 00:01


Hej igen...

Min dag blev som jag tänkt.

Skålarna blev inköpta på Väla, kan visa er imorgon. Köpte en annan liten present till mig själv också :)

Eftermiddagen och kvällen tillägnade jag åt Olivers fotboll i Svalövs fina inomhushall - Heleneborgshallen.
Så härligt att få se Oliver spela igen och han genomförde alla fyra matcherna utan känning i hälarna. Underbart!

Olli ska lägga frispark!


Jag fick även några timmars välbehövligt tjejsnack med världens godaste Tina!!!!
Fan så skönt att utbyta funderingar om det viktigaste i livet....så som vikt, karlar, kärlek och barnuppfostran.

Kände mig mycket bättre till mods när jag körde hem i mörkret. Försökte att inte tänka på att jag ville svänga till vänster ut på Eslövsvägen istället för till höger.




Mellomys med Chilla!




Såg en film efter Mellon, "En gång i Phuket" som precis tog slut. Ska kissa Chilla lite snabbt nu sen kryper jag till kojs och avrundar februaris första lördag.





Hoppas ni haft en skön dag!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards