Sylvia

Direktlänk till inlägg 20 januari 2017

Torsdagsmys!

Av Sylvia - 20 januari 2017 08:00


God morgon...


Gårdagen flöt på som den skulle...nästan! En bra arbetsdag och hyfsat väder men lillplutten vaknade med migrän och fick stanna hemma från skolan. Synd om honom! Jag hade gärna tagit hans smärta tio gånger om bara han slapp.


Jag begav mig till jobb med lite tunga steg. Man vill liksom både vara hemma och pyssla om honom och vara på jobb och sköta sina uppgifter där. Ja...ni vet det vanliga dåliga samvetet när man inte kan klona sig.


Jag vet och Melvin vet att en pilla och sömn brukar hjälpa och så gjorde det även denna gången. Det finns olika grader av helvetet och denna gången var det ett lindrigare anfall. Morfar tittade till honom vid lunch med en god bulle och choklad.


  


Det var skönt att komma hem efter jobb och se att han var ok även om han kände en seg känsla i huvudet. Så brukar det ju vara efter kraftig huvudvärk. Man blir liksom lite "väck" i huvudet när smärtan släpper!!


Torsdagar den veckan killarna är hos mig betyder MYSTORSDAG! Jag slängde in en maskin tvätt och gick till affären och köpte lite gotte till oss. Efter maten stack jag iväg på föräldramöte för Melvins fotbollslag och killarna fick i uppdrag att välja ut en film som vi skulle se när jag kom tillbaka.


Denna blev det.....


 


En sann historieskildring från tsunamin i Thailand, juldagen 2004.

TUNG!

Vi satt tätt ihop i soffan under tystnad hela filmen och ja...mina tårar rann.

Men ett lyckligt slut!


Jag vet inte om det var filmen som påverkade mig eller något annat men jag har sovit som en kratta och drömt heltokiga saker...skönt att det är morgon!!




    


Nu ska ni få ett riktigt supertips på något VÄLDIGT smarrigt...


   


Vi var fikasugna på jobb idag och eftersom det är semletid så var valet enkelt!


Fahlmans har en massa olika varianter på semlor och en ny variant för året är denna CHOKLADSEMLAN!


Den smakade lika underbart som den såg smarrig ut kan jag intyga. Om man älskar choklad alltså.


Fahlmans egna beskrivning av den kommer här...


 


Något för er fikasugna i helgen kanske?


  


Vi hörs senar idag!


Kram....och du....


det är F R E D A G!!!!!!!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards