Sylvia

Alla inlägg den 10 januari 2017

Av Sylvia - 10 januari 2017 20:37


Hej fina...

Jag verkligen avskyr dessa gråa, kalla vinterdagar här i Skåne. Den fuktiga lömska kylan kryper under huden och in i märgen. Jag bara fryser och fryser. Jobbigt!

Just nu hade jag nästan gjort vad som helst för att komma till värmen. Det känns som en eeeevighet sedan jag var utomlands. Är det något jag saknar så är det att kunna resa.

Det är så mycket mer än bara själva dagarna hemifrån. Jag älskar allt från att fundera ut resemålet, boka, packa. Förväntningarna! Till och med att få ställa klockan kvällen före för att kanske stiga upp supertidigt, köra till flygplatsen, checka in, dofterna från taxfree. Att få känna pirret när planet lyfter...ja till och med se vad den pyttelilla matbrickan på planet innehåller (och ett glas bubbel på helt fel tid på dygnet)! Att få känna värmen slå emot huden när man stiger av planet. Spänningen över att se om hotellet stämmer med bilden när man bokade.

Ja allt....!!

Men men....det blir ju sommar igen. Solen och värmen kommer tillbaka och jag har cykelavstånd till Helsingborgs vackraste strand :) Det är bara att stå ut!


Igår blev det bio!

På en måndag :) Ja varför inte :)

Jag hade två biobiljetter med kort datum så då passade jag på att bjuda med Jenny. Vi såg filmen "Collateral Beauty" eller "Skönheten i allt" som den heter på svenska. Det visade sig vara en väldigt tung film och budskapet var djupt.


Lämnade biografen med en klump i halsen och ett värkande hjärta.




Hamnade framför tv:n när jag kom hem från bion och då pågick cancergalan för fullt. Fler tragiska öden som kändes oerhört tunga. Jag brukar undvika sådana program!

Hemskt att se men så jäkla nyttigt!




Det kommer alltid att finnas saker man längtar efter och vill ha såååå väldigt mycket och ja...det är fortfarande en drivkraft för mig. Men Gud vad tacksam jag är för varje dag jag och mina fina får vara friska.

Låter så sjukt helylle...eller hur...men faktiskt så orkar jag inte ens tänka tanken på att inte få se mina barn växa upp så därför.....är jag SÅ JÄKLA TACKSAM för att jag är frisk och att mina barn är det.

TROTS att jag inte kan resa utomlands....FASTÄN jag fortfarande skulle ÄLSKA DET!!!!

Det är nyttigt med reflektion och det är nyttigt att se och känna andras öde HUR jobbigt det än är.


Tacksam för vad man har är inte samma sak som att man behöver sluta drömma om saker :)





Idag har jag varit hos tandläkaren!
Inte heller så kul!
Allting är relativt!

Behövde laga ett hål (mitt första på typ 10 år...minst) enligt tandhygienisten vid förra besöket, men hålet var i en visdomstand så tandläkaren ville hellre dra ut tanden...... :(

Fick boka ny tid....valde en tid långt fram (april) för att samla mod!

Vad tycker ni? Ska man bry sig om att dra ut en tand som inte ens gör ont? Kan karies smitta till intillväxande tänder?

Hm....blandat inlägg ikväll!!!

Men jag är ju kvinna och kan därför beröra många ämnen samtidigt och få dem till att verka hänga ihop :)




Och du.....




Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards