Sylvia

Alla inlägg den 5 januari 2017

Av Sylvia - 5 januari 2017 22:20


Go'afton....

Ikväll är det just en afton, närmare bestämt Trettonsdagafton som infaller den 5:e januari varje år.

Man firar Trettonsdagsafton till minne av den dagen då de vise männen kom till Jesus i Betlehem för att ge Jesus sina gåvor. De kom den trettonde dagen efter Jesu födelse.

Oavsett om ni firar den eller inte så kan det ju vara bra att känna till :)

Själv är jag bara oerhört tacksam för att den ger oss en extra ledig dag då det är en röd dag imorgon. Härligt att få tillbringa den med mina jullovslediga killar.

Är superduper trött ikväll så jag tittar mest in här för att önska er en trevlig kväll!

Hela eftermiddagen och kvällen har jag städat undan julen, burit ner allt i källaren, putsat fönster invändigt, fixat middag och tvättat killarnas kläder. Full rulle med andra ord :)

Så himla skönt att få undan julen...och en liten tulpanbukett fick följa med helggodiset hem!

Nu ger jag upp för ikväll. Granen blir mitt förmiddagsprojekt imorgon. Melvin har sovis här med en kompis. De sjunger och skrattar om vartannat. Olli hänger med sina kompisar hemma hos någon av dem. Chillas status då?

Hm... ja hon har typ matvägrat sedan i måndags kväll...

Hemma hos mig får hon nämligen inte kronhjort, leverpastej eller andra godsaker :)
Jag är inte särskilt orolig!

Är man bara tillräckligt hungrig så äter man vad som bjuds...eller hur?


Vi är lika envisa hon och jag...men jag vet ju att jag vinner!


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards