Sylvia

Direktlänk till inlägg 26 december 2016

Annandagjul i skogen...

Av Sylvia - 26 december 2016 15:59


Hej där...


Igår kom P till oss och lagade lutfisk med kokt potatis och fantastisk vit (kaloririk) sås. Vi spenderade hela dagen framför TV:n som bjöd på den ena filmen efter den andra.

Precis som en juldag ska vara...


En liten present från familjen Hägerström på julafton :)


Två julklappar av alla de som låg under granen på julafton var till mig. Den ena var från mitt jobb och innehöll min favoritdoft från Gucci! Det mina vänner...det är mina grymma kollegor det :)


Den andra hade jag köpt till mig själv! Kan man göra det? Jo...det kan man :)

Helt utan julklappar på julafton vill man ju inte vara så jag hade faktiskt köpt mig en pälsponcho som jag spanat in i flera veckor.




Men så igår kom det ännu en julklapp....

Jag måste ha varit ganska så snäll iallafall.


Snyggaste väskan från GUESS!

Jag som älskar väskor men hållit mig till budgetvarianter (förutom ett inköp när vi var i Dubai, men det är också enda gången jag svävat ut!).

Jag är helt stum! Först fina Hunterstövlar och nu en helt fantastiskt snygg väska. Det är liksom FÖR mycket, FÖR rätt och nej....

....givetvis är det inte bara prylarna som gör att det känns rätt.

Det är TANKEN...förmågan att visa med handling och säga med ord de saker som får mig att känna mig som en kvinna. Det är ok att vara tjejig, kvinnlig och stark på samma gång. Att få bli uppvaktad och uppassad för att någon tycker att jag är värd det!

Jag NJUTER just nu. Jag SUGER in alla snälla ord. Jag LÄR mig att ta emot komplimanger. Jag ÄLSKAR det!

Och...kanske VÅGAR jag tro på det!



Nu är barnen lämnade. Vi har haft en mysig jul. Det känns bra i mitt hjärta och det kändes att barnen var nöjda.

Älskar dem!

Nu är jag och Chilla tillbaka i skogen. Vi har blivit placerade i fåtöljen med ett glas bubbel i ena handen, kaffe i den andra och en Aladdin ask i närheten. P står i köket, där han trivs bäst. Han har sin julklapp från mig på sig, ett förkläde i buffelskinn. Ikväll ska vi äta kalkon med alla tillbehör. Inga barn, inget annat sällskap än varandra. Forever Young ljuder i högtalarna...och ja...just nu vill man ju känna sig för evigt ung...nykär!



Stormen Urd är påväg och även om den ska dra in västerifrån så lär vi kanske känna av den här i skogen också. Lite läskigt! Men det känns helt ok. Om vi blir instängda här i skogen några dagar...who cares? Vi lär ha kalkon så det räcker en hel vecka och ved så vi kan värma oss med mer än en brasa...vad mer behövs?


[Bild]


God fortsättning på julen!

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards