Sylvia

Direktlänk till inlägg 29 november 2016

Skogsflicka

Av Sylvia - 29 november 2016 23:05


Hej fina...

Vi överlevde vårt äventyr i Christinehofs skog på österlen.

Jag kan nu benämna mig skogsflicka :)


Jag och Chilla blev hämtade i fredags och efter en dryg timmes bilfärd som slutade långt in i skogen var vi framme vid ett gammalt och vackert hus med tillhörande gästhus.


Det blev en helt annorlunda helg mot vad jag är van vid. Den var full av äventyr! Chilla fick springa löst med två jakthundar i ett gigantiskt jakthägn. Jag blev tårögd av att se henne springa i skogen helt fritt, se henne hoppa över stock och sten OCH tillsammans med två andra hundar. Hon var så duktig!


Hon vågade inte hänga med ner i bäcken och dricka vatten men det var också det enda hon inte vågade.


Fantastiska omgivningar och bara vi...i en hel skog!!

Sen fick matte prova köra fyrhjuling :)

Ojoj...


Jag körde genom samma skog som vi precis promenerat i. över stockar, grenar och stenar. över bäckar och kullar. Alltså...det var galet kul!

Vi fick hänga med och ta en nyskjuten hjort till slaktaren och till min stora fasa titta in i ett rum där det hängde massor av döda hjortar och vildsvin.

Som sagt...en väldigt annorlunda helg!


Vi kom hem sent i söndagskväll!
Chilla var lika trött som glad..precis som jag.

Igår och idag har jag försökt komma ifatt här hemma. Det har ju hunnit bli första advent och allt! En snabbis till Ikea blev det igår och julbelysningen kom fram.

Idag har jag städat och julpyntat. Hela eftermiddagen och kvällen har jag pysslat och lyssnat på julmusik. Riktigt mysigt.

Pappa och Lena tittade in precis när allt var klart. Vi drack kaffe och åt pepparkakor.


Jag får visa fler bilder imorgon för nu vill ögonen sluta sig.

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards