Sylvia

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2016

Kalas!

Av Sylvia - 29 oktober 2016 23:36


Go'kväll...

Jag lovade ju er att jag skulle kika in här idag, så det blir ett litet och snabbt inlägg med ögonen halvt slutna och ett sinne på väg in i drömmarnas värld...

Min dag började med sovmorgon.

Sooooov alldeles för länge!

Vaknade kl 8 med huvudvärk från HELL. Tvingade mig upp och ut i köket kisandes mot dagsljuset för att ta en tablett. Sen kröp jag ner i sängen igen...nästa gång jag vaknade var kl 10!!


Då blev det kaffe, knäckebröd med ost och paprika och lite TV. Efter det blev det en tur med den ludna.


Blåsig men solig dag och härligt med en lite längre promenad.

Eftersom jag sov alldeles för länge och mitt huvud kändes allt annat än ok så blev mina städplaner inställda.

Dagsljuset gjorde mig plågsamt medveten om att städning behövdes. Men eftersom det vankades kalas för en 8-årig Ludvig fick det istället bli en dusch efter promenaden och sen var det dags att bege sig...

...mot Halmstad!


En solig dag som denna, då höstens alla färgglada löv fortfarande hänger kvar på träden var det en väldigt vacker bilresa från Skåne, över åsen mot Halland. Med mig i bilen hade jag pappa, Chilla och Melvin (som ville följa med på kalas).


Som alltid...

Bjöds det på smarrig fika och mat.

Till kaffet åt vi kladdkaka (barnens) och underbart god äppelkaka med vaniljsås.

Till middag, några timmar senare hade Teresa gjort tortillarullar med två olika sorters fyllningar. Supergott!


Ludvig blåser ut 8-ljuset :)


På ovanvåningen såg det så här fridfullt och stilla ut....


Oskar och Melvin spelade tv-spel och lyssnade (samt sjöng) till musik från Spotify.

Strax före kl 22 var vi i Skåne igen och nu ska jag alltså släcka ner här...

Sweet dreams

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards