Sylvia

Alla inlägg den 19 september 2016

Av Sylvia - 19 september 2016 21:27


Hej där...

Vilken måndag!

Vaknade klockan fem och somnade inte om riktigt igen.

Blä...


Melvin hade sovmorgon men när jag väckte honom strax innan jag skulle gå så visade det sig att han mådde illa, hade huvudvärk och kände sig skum i kroppen!

Ja...vad göra liksom?

Han fick huvudvärksmedicin och frukost...jag rusade till tåget med andan i halsen och en förhoppning om att han skulle kvickna till.

Ringde honom när jag kom fram till jobb och då var läget oförändrat så han fick stanna hemma.


Or...NOT!

Det blev en stressig dag på jobb och ingen lunch.

Men nu är måndagen snart till ända och vi har överlevt :)

Olli har tränat.

Melle skulle också tränat men stod över, även om han verkar ok igen så känner han sig matt i kroppen.


TITTA!!!!

Jag fick skott från min chefs fikonträd (för andra gången) i somras.

De tappade alla bladen utom ett! Jag trodde det var kört igen. Av REN lathet så har de där två grenarna stått kvar, bortglömda på balkongen i en vas med vatten i fleeera veckor....

Idag började jag röja lite på balkongen och tänkte slänga grenarna som stod i det brunsliskiga vattnet...


Jihaaaa :) kolla....

Tillstymmelse till små rötter fanns det också så nu har jag planterat dessa små fikongrenar i en kruka med jord.

Tänk så löjligt glad man kan bli!!
Håll nu era gröna tummar för dessa små liv :)

Det blev en bra avslutning på en annars lite småtråkig måndag faktiskt!

Kram
S



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards