Sylvia

Alla inlägg den 15 september 2016

Av Sylvia - 15 september 2016 20:33


Hej fina...

Vilka dagar september bjuder på. För att inte tala om dessa vackra solnedgångar.

Värmerekord i september och allt.


Igår var det fullt upp med killarnas träningar. Olli har problem med sin cykeln så jag fick både lämna och hämta honom på örby. Melle tränade hemma på gräsplanen och tog sig själv dit och hem.

Jag sprang ner till stranden och hann fånga lite av solnedgång vid örby igår.


Hämtade hem denna fina killen!


Idag har jag, som älskar värmen, nästan mått lite dåligt av den! Bestämde mig redan på jobb att det skulle bli stranden när jag kom hem.

Sagt och gjort!


Jag fick med mig båda killarna och pappa.

Tänk...så smidigt att bara dra ner på stranden, fjutta igång engångsgrillen och sitta med tårna i sanden och njuta av livet. Samtala med mina barn och pappa.

Hm...

Det var så jag hade tänkt mig iallafall.

MEN

Det började med att korvbrödet var slut i affären. De var gulliga nog att hämta från lagret MEN det var djupfrysta korvbröd jag fick i min hand. Jaja...strunt i det tänkte jag. De tinar snabbt! Vi körde ner till stranden och hittade en bra plats. Så otroligt mycket folk!

Så började jag med grillen. Efter femtio tändstickor och typ 30 minuters tappert försök hade jag och pappa inte lyckats få igång mer än 1/4 av grillen.

Suck...

Tålamodet hos två hungriga barn var slut vid den tidpunkten och det var bara att inse att vi fick grilla typ tre korvar i taget samtidigt som bröden också skulle få lite värme så att de tinade!

Nja....! Det hela blev kanske inte så jättebra. Vi fick knappt se något av solnedgången då fokus låg på grillen som inte ville brinna och vi fick äta i omgångar. Barnen fick mat först och drog sedan iväg med kompisar som de hittade på stranden. Pappa och jag åt sen.


Lagom till solen gick ner la lugnet sig och glöden tog sig i grillen....(jä...la grillfanskap)....

När solen går ner blir det ju som bekant ganska snabbt mörkt (och lite kyligare) så det blev inte mycket mer än en kvarts ro sen fick vi släcka grillen och packa ihop oss igen.

Suck!!


Jag undrar om jag lyckades övertyga pappa om hur mysigt det är att grilla och äta på stranden?

Haha...



Jag vet inte ens om jag övertygade mig själv om att det är smidigt!!

Jag älskar stranden, solnedgångarna, lukten från tång och saltvatten och känslan som infinner sig.

MEN

Nästa gång tar vi pizza med oss eller låter någon med riktig grill göra oss sällskap.

#vågavägraengångsgrill

Trevlig torsdagkväll!!

Ps. Chilla hälsar....hon tycker det är lite varmt :)


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards