Sylvia

Alla inlägg den 12 september 2016

Av Sylvia - 12 september 2016 21:51


Hej där...

Lugnet har äntligen lagt sig denna måndag.

Idag krävdes det lite logistik för att sy ihop dagen! Efter en bra och effektiv jobbdag väntade en eftermiddag och kväll på högvarv.

Utvecklingssamtal 10 minuter efter tåget anlänt till Rydebäck. Tur att tåget levererade en dag som denna.

Melvin hade tagit ut sig på idrottsdagen i skolan och mådde illa och klagade på magont. Jag fick med honom till samtalet men han fick stå över fotbollsträningen. Efter en helg med två matcher och skolans idrottsdag idag behövde han nog vila kroppen.

Vi kom hem och knåpade ihop middag av rester som fanns i kylen efter helgen. Sen la vi tiden på läxläsning, jag tvättade en maskin tvätt, skjutsade Olli till örby inför matchsamling. Körde hem igen för att rasta Chilla och ge Melle lite middag då han mådde bättre och ville äta.


Tillbaka till örby till matchstart kl 19.

Alltså! Denna fotboll....

....som dessutom väcker känslor i mig som jag inte känt till tidigare ;)

Är hes nu!


Nu sitter jag alltså här! Tonåringen har duschat och ligger och läser läxa. Tvätten är upphängd. Nya svettiga fotbollskläder hänger på balkongen och förpestar tillvaron för mina grannar och Melvin ska snart hamna i sängen.


Kvällsfika (jag skippade middagen innan) klockan 21:30 :)

Nu är det bara den lilla ludna som ska rastas sen blir det sängen.

Det kommer kännas väldigt skönt att få krypa ner i den efter en bra men väldigt fullproppad dag.

Bra teamwork killar!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards