Sylvia

Alla inlägg den 1 september 2016

Av Sylvia - 1 september 2016 21:00


Go'kväll...

Det är den 1:a september och höstens första dag är här.


Det har varit fantastiskt väder och även om man anar en något krispigare luft så har det inte på något vis känts som höst idag.

Underbart med sol!

Dagen inleddes dock redan 03:20 då Oliver väckte mig med kraftig smärta i örat, illamående och yrsel. Det blev ingen riktig sömn efter det. Inte för någon av oss. Öroninflammation eller?

Han fick stanna hemma med Ipren och näsdroppar vid sin sida. Jag tog mig till jobb. Vårdcentralen gav mig det svaret jag förväntade mig. Avvakta, ta smärtstillande och vila
Blir det värre - återkom!

Hällt i mig en hel kanna kaffe idag tror jag. Det känns i magen kan jag säga!

Vilken tur att jag skulle till bästa Rakt Av idag direkt efter jobb.

Mitt hår har växt som bara den i sommar! Vilket känns bra eftersom jag tappat väldigt mycket hår ett tag.






Ett ordentligt klipp blev det! Säkert en decimeter. Så skönt faktiskt!
Håret känns mycket fylligare och se som det lockade sig igen :)

Tack Cecilia för idag! Det är alltid lika trevligt att bli ompysslad av dig.


Fräscha hårtoppar och nymålade naglar!

Passade på att rensa bland mina nagellack....


Alltså...dessa nagellack! Jag älskar nagellack. Vissa har hängt med i åratal så det var dags att rensa ut. Jag gillar Depend's små flaskor. Ica Maxi har nästan alltid erbjudande om 2 för 40:- perfekt! En ny favorit är nagellacken från HM. Täcker bra, håller bra och kostar 49:- för en flaska. Maybelline är också helt ok i pris och kvalité.

Visst hade det varit lyxigt att gå och fixa naglarna var tredje vecka som så många gör, men med tanke på vad det kostar fixar jag hellre naglarna själv och unnar mig flera olika nyanser av lack OCH sparar pengar samtidigt :)

Tjohooo...nu fick ni allt lite nagellackstips och spartips så här på torsdagkvällen....

Jaja....färre lack och hon hade sparat ännu mer pengar är det säkert någon som tänker! Sant men jag röker inte, dricker inte, åker kommunalt, köper sällan färdigmat....så någonting får man väl unna sig :)

(Förutom inredningsprylar...hihi)


"Låtsasfredag" med mina fina! Vi myser med godis och varandras sällskap. Olivers öra knäpper och krakar tydligen men gör inte lika ont. Jag håller tummarna för en bra natt!


En liten torsdagsreflektion...


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards