Sylvia

Alla inlägg den 27 augusti 2016

Av Sylvia - 27 augusti 2016 22:29


God afton...

Vaknade upp till en blå himmel och strålande sol.

Tack!

Jag smög upp och åt frukost på balkongen medan barnen sov vidare.


När killarna vaknat, ätit frukost och gett sig iväg ut till kompisarna så tog jag tag i dagens bestyr.


De var faktiskt inte så många skönt nog och helt enligt planerna. Städningen och bakningen var ju redan gjorda. Bara prinsesstårtan som skulle få sin dekoration.


Så här blev den!


Och kärleksmums på korgbrickan (mitt loppisfynd från trippen till Växjö i somras).

Eftersom det mesta var klart slapp jag stressa vilket är a och o för mig. Min hjärna stänger av annars!!
Måste planera så jag slipper stressa. Det är baksidan av mitt mående efter allt som hänt de senaste åren.


Så kom gästerna!
Saknade några...

Fjortisen :)

Fast inte riktigt än....vi tjuvstartar lite. Oliver fyller år nu på tisdag den 30/8.


Tårtan blev riktigt god och fin för att vara första gången jag gjort prinsesstårta. Nöjd!


Sen blev det boule med bocciaklot!
Superbra spel där alla kan delta oavsett ålder. Vi har en boulebana precis vid oss och vädret var fint så gästerna fick röra på sig lite :)


Många jämna kamper och nästa gång får vi ta med måttbandet också!
Och kanske ska vi köpa riktiga bouleklot :)

Till kvällsmat åt vi kebab som vi själva fixade och självklart kom både godis- och chipsskålarna fram och en och en annan Piggelin slank ner.

Nu har vi vinkat av gästerna och jag känner mig väldigt redo för sängen kan jag säga.

Det blev en fin dag och kväll!

God natt
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards