Sylvia

Alla inlägg den 26 augusti 2016

Av Sylvia - 26 augusti 2016 22:20


Heeeej....

Det är fredag, det är så underbart varmt, augusti gör sitt bästa...till slut och mina killar är här och jag ÄLSKAR det!

Dessutom lön med semesterersättning som åker raka vägen in på sparkontot. Så skönt!

Mina fina!
(För typ 10 år sedan)

Älskar er!

Ikväll har jag bakat!

En blivande fjortis har beställt kebab och prinsesstårta tills imorgon.
Jag har aldrig gjort prinsesstårta själv men det är ju bara att prova. Köpte färdig tårtbotten så det kan ju inte vara så svårt. Jag menar...att vispa grädde och vaniljkräm kan ju ett barn göra.


Nu har jag lagt ihop alla bottnar med sylt och grädd- och vaniljkrämsblandningen. Nu får den stå och gotta ihop sig tills imorgon.

Då ska vi lyckas med att lägga på marsipantäcket snyggt och prydligt! För DET är nog utmaningen med den här tårtan.


När jag ändå höll på så slängde jag ihop en braspanna med kärleksmums också. Alltid gott och alla gillar väl kärleksmums?

Klockan blev halv tio innan allt var klart och disken bortröjd. Nu håller vi kväll på balkongen och njuter av att få sitta ute.


Vågar vi hoppas på en fin dag imorgon också?

Kram
S

Av Sylvia - 26 augusti 2016 06:45


God morgon sköna...


Haha...visst låter det som om jag varit vaken i timmar, joggat milen längs stranden och nu sitter och dricker färskpressad juice på balkongen?


Eller inte...


Jag ligger i sängen och kämpar med att hålla båda ögonen öppna på samma gång!

Är inne i en orolig period och har svårt att komma till ro på kvällarna, sover oroligt och drömmer en massa konstiga saker. Känner mig allt annat än utvilad när mobilens väckningssignal ljuder.


Men det är F R E D A G!!!!!

Killarna kommer till mig   


Igår hade jag en städ- och tvättdag! Kanske knasigt en dag som igår då vädret bjöd på strandväder. Men det var bara att bita ihop och svettas inomhus i shorts och bikiniöverdel. Jag vill liksom inte städa en fredag när killarna kommer och imorgon är det kalas.


Rent blev det och killarnas tavlor är klara för upphägning.


När klockan var 20 sjönk jag ihop i soffan med Ernst som sällskap...


   


Tanken var att jag skulle bakat när programmet var slut...

men det blev inte. Energin var som bortblåst!


Det får bli idag istället.


Trevlig fredag!


Kram

S



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards