Sylvia

Alla inlägg den 18 augusti 2016

Av Sylvia - 18 augusti 2016 21:14


Go'kväll...

Nu är jag där....igen!!

Den där TRöTTHETEN...den som får mig att känna mig gråtfärdig när klockan ringer på morgonen. Den som får mig att längta efter att få gå och lägga mig trots att jag nyss slagit upp ögonen.

Och då har inte hösten ens kommit på riktigt!


Det är mycket som snurrar och mycket som händer runt omkring mig igen. Saker som suger energi och tär.
Det tycks aldrig få ett slut!



Fotbollsmamma vs Fotbollsfru

Alltså...det här med att vara fotbollsmamma.... Det ska icke förväxlas med att vara fotbollsfru!

Medan fotbollsfrun går på fina restauranger och sväljer ostron och smuttar på rosa bubblor, steker fotbollsmamman hotdogs för att hinna få i ungarna och sig själv lite föda innan nästa träningspass. Och medan fotbollsfrun shoppar i exklusiva butiker springer fotbollsmamman runt i sportaffär efter sportaffär för att titta på Mercurial superfly. Då fotbollsfrun ler lite botoxstramt när maken gör mål och tjänar miljoner, så står fotbollsmamman och hoppar av glädje och skriker sig hes när sonens/dotterns lag vinner. Sedan går hon hem och tvättar svettiga träningskläder och luftar kattpiss-stinkande fotbollskor på balkongen!
Eller...som ikväll när fotbollsfrun har botoxparty, står fotbollsmamman i klubbstugan och viker 1600 kartonger med de andra föräldrarna och laget för att få in dryga tusenlappen till klubbkassan.

Det finns en viss skillnad på att vara fotbollsfru och fotbollsmamma. I den bästa av världar hade jag nog plockat godbitarna från båda men om jag bara får välja en...

...så väljer jag att vara fotbollsmamma alla dagar i veckan :)


I två och en halv timme satt killarna i P02 och några föräldrar, några satt kvar när jag gick, och vek kartonger!


Ändå kom vi bara halvvägs!! Så ett gäng kartonger som ska vikas fick följa med hem. Lördagsnöje?!

Tack för ikväll P02. Tror jag kommer drömma om kartonger inatt :)

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards