Sylvia

Alla inlägg den 15 augusti 2016

Av Sylvia - 15 augusti 2016 22:30


Swich....


Så var sommarlovets 10 långa veckor över.


 


Melvin har nu börjat i 5:an och Oliver i 8:an. Stora barn!!!


Båda var nöjda med sin första skoldag. Eftersom Rydebäck växer snabbare än snabbast så räcker inte skolan till. Så för att kunna husera alla eleverna så har man i sommar byggt paviljonger där högstadieeleverna ska hålla till några dagar i veckan. Rektorn höll i invigningen och högstadieelverna bjöds på tårta och cider.


Läs mer om det på HD!


 


Ironiskt nog kom solen och lite av värmen tillbaka idag när skolorna började och många semesterfirare återvände till sina jobb. Men vi behöver solen och värmen så jag är tacksam för att den återvände. Parkerade mig på min balkong en liten stund när jag kom hem innan jag tog tag i vardagsbestyren.


 


Tomatplantan som jag köpte på Tomatens hus lever än :)

Jag är själv förvånad för jag har inga gröna fingrar. Oliver älskar cocktailtomater så det är han som ska få skörda tomaterna när det blir dags. Än är tomaterna ILL-gröna!


 


Imorgon ska högstadieeleverna ha någon idrottsdag på örby och då ska det fixas matsäck.

Pannkakor önskades bland annat!



Melvin blev sugen och tryckte i sig en pannkaka innan han stack iväg på fotbollsträning. Det blev tummen upp :)


 


Nu ska en väldigt trött mamma släcka ljuset för idag.

Sov gott!


Kram

S

     


Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards