Sylvia

Alla inlägg den 7 augusti 2016

Av Sylvia - 7 augusti 2016 19:36


Hej där...

Tänk att det finns människor som verkar må bra av att få andra att må dåligt! Visst är det märkligt...?

En ren reflektion!


Ja....eller...jag har försökt!

Jag lägger en helg bakom mig som bjudit på en del fotboll eftersom Eskilscupen pågått i dagarna tre. Det blev inte så många matcher för min del. Missade fyra i fredags, såg två igår och en idag! Sen var det slut på det roliga. Hade gärna sett fler. Jag fick iallafall träffa mina fina.

Suger i mig den tiden som en blodtörstig igel....haha...fy det lät hemskt!

Jaja...på fredag är dem hos mig igen.

Efter en tråkig händelse igår så blev min lördagskväll inte som planerad. Det tog liksom udden av hela helgen.

Små, små steg framåt och så kommer det en käftsmäll.

Men jag slutar ALDRIG att kämpa. En sak har jag lärt mig. Jag må vara en känslomänniska, jag må ha lätt för att gråta när det är riktigt jobbigt...men jag tar inte skit och jag reser mig ALLTID.

Sen har jag D :)

Som idag...





...skrämde skiten av mig när jag satt i mina egna tankar på balkongen!

Helt plötsligt kastade någon in något på balkongen!!

En rulle med ett snöre och ett blad...


Nedanför balkongen stod D :)

Vi tog en kopp kaffe och pratade en stund innan han vände hemåt till sina killar.

Jag fick ny energi. Det gäller att ha rätt människor runt sig. Människor som förstår och peppar.

Welcome to the jungle!


Jag har lukat på min uteplats!!!

Ni känner till mina planer om att dra bort vegetationen eller hur? Jag bestämde mig i våras för att ge den en chans.

Nu har jag bestämt mig!

Den ska väck!!!!

Den växer som ogräs, sprider ogräs, lockar till sig spindlar i alla storlekar och mina fina utemöbler blir fulla av spindelnät över en natt.

Det gröna ska väck, väck, väck och ersättas med fiberduk och stenar i modell mindre. Ett mindre träd kan jag tänka mig, krukor med blommor och ett staket runt om.

Så får det bli! Någon som vill hjälpa mig med att dra bort skiten?

...och snickra?


Chilla och jag har promenerat mellan regnskurarna. Är hösten redan här? Nej, inte än väl?

Hemska tanke!

På vår promenad plockade jag annat ogräs med mig hem :)


Och från min egen uteplats sparade jag denna söta lilla sak som växte mellan plattorna...


Pysslat lite här hemma...


Mina små mini-vaser.

Love them!


Naturen får komma in...

Nu låter jag nästan som Ernst!!!

Ha en skön söndagkväll!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards