Sylvia

Alla inlägg den 17 juli 2016

Av Sylvia - 17 juli 2016 22:31


Go'kväll

Jag VET att det inte är lönt att gnälla på vädret för du kan inte påverka det ett endaste skit!!

M E N

Problemet är ju att vädret påverkar mig så jäkla mycket!!


Jag längtar så efter solen och värmen. Livet blir så mycket enklare då. Det är ju nu vi behöver den, nu vi ska ladda batterierna för resten av året.

Idag har det känts nästan som höst och nu på balkongen sitter jag inbäddad i filt men får nog ge upp och gå in.

Ledsamt!

Jag hade en liiiten förhoppning om att kunna ta en restresa i sommar men inköp av möbler, målningen i lägenheten och Chillas operation blev för stor påfrestning.

Det känns tufft det kan jag villigt erkänna!

DÄRFöR 

Hoppas jag att solen här hemma kan få skina över vår fina Fortuna Strand i Rydebäck för vem behöver åka utomlands då??

Hoppas hoppas hoppas

Nu till något helt annat...

Min vägg bakom soffan är klar!




Zinkgaller från Hornbach 129:-

Blank vit sprayfärg hade jag sedan innan och är såklart inget måste.


Jag sprayade bara lite halvslarvigt på den sidan som skulle synas. Det torkade snabbt!


Två borrhål av D så satt den på väggen!

Sen var det bara att låta fantasin flöda.


De svarta S-krokarna hittade jag på Flower team (20kr/paret).


Extra effektfullt blev det med en batteridriven ljusslinga. Den köpte jag i julas på Rusta för 50kr.


Det går bra att hänga små ljuslyktor för värmeljus också. Mina är mest för prydnad då jag är rädd om min nymålade vägg och vill inte ha sotande ljus så nära den :)
Det finns batteridrivna värmeljus men för stunden räcker det med ljusslingan tycker jag.

Ett litet inredningstips så här på söndagskvällen!

Billigt och bra...istället för att köpa en massa dyra tavlor. Ett sådan galler är säkert superfint i ett uterum för er som har ett sådant :)

Kanske barnen kan tänka sig vars ett på sina rum också? Man kan hänga upp allt från foto till skolschemat till fotbollsmedaljer!

Tjingeling (försöker ju låta munter såhär i höstvädret mitt i juli)!!

Kram
S

Av Sylvia - 17 juli 2016 13:25


Hej där...

Jag sitter på balkongen (var annars) och skriver till er.

Idag tar jag igen mig efter att ha vrålstädat balkongen, putsat fönster och städat inne i fredags och igår, allt för att här skulle vara fint till pappas firande.

Jag, Melle och Chilla har precis varit ute på en lång promenad. Det tillhör inte det vanligaste att få sällskap på hundpromenaden, men med den nya "flugan" Pokemon Go var det inga problem :)


Igår firade vi pappas 70-årsdag (och lite min).


Vi träffades alla hos mig först!

Pappa, Lena, storebror med familj, lillebror med familj och D. Vi blev 15 stycken och det var så himla kul att äntligen ha plats att bjuda in alla utan att behöva sitta i knäet på varandra. Jag kände mig faktiskt riktigt nöjd och glad över min lägenhet!
Eftersom balkong, matplatsen och köksö ligger så nära varandra kunde några sitta ute och några inne och ändå vara tillsammans alla.


Lite tapas-plock och bubbel innan vi gick ner till Fortuna Strandkrog.

Tänk att vi fick en så fin kväll :)


God mat och fantastisk plats.


Fina pappa!


Elias :)


Vi satt länge och åt och pratade. Barnen lekte på stranden när de ätit upp. Sen gick vi hem till mig igen och drack kaffe och åt sötsaker.


En fin kväll och det kändes som om pappa var nöjd.
(Ser ni gallret på väggen?)

Jag tackar vädergudarna för den fina kvällen. Efter regn kommer solsken.


Gummistövlar & finklänning i sommarregn funkar fint på hundpromenaden innan det sprack upp och solen tittade fram :)

Trevlig söndag!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards