Sylvia

Alla inlägg den 15 juli 2016

Av Sylvia - 15 juli 2016 22:18


Hej där..

Vaknade av skrammel i köket imorse och innan jag ens gnuggat klart mina sömndruckna ögon och stigit ur sängen fick jag en kopp kaffe i handen :)

Det kändes som en bra morgon men tyvärr vaknade vi upp till den fasansfulla nyheten om terrorattacken i Nice.

Jag känner sådan avsky och hat mot dessa galna människor...nej...att kalla dem för människor är inte ens möjligt...varelser...som utför det ena dådet värre än det andra.

Jag kan inte låta bli att tänka...

Varför är det nästan alltid män som utför dessa vansinnesdåd? Är det inte våldsdåd så våldtar de....gärna i flock!

När ska NI män som inte tillhör dessa varelser sätta ner foten? När ska ni bilda ett mansparti med en lista full av punkter...

SLUTA DöDA
SLUTA MISSHANDLA
SLUTA VÅLDTA
SLUTA SPELA SÅ JÄ...LA MATCHO

Jag blir så ledsen!


Jag, som mamma till två pojkar, ska "banka" in vett i mina killar... Kärleksfullt SÅKLART!

SLÅSS INTE
KRAMAS MER
PRATA
PRATA
PRATA
VÅGA VISA KÄNSLOR
VÅGA VISA SÅRBARHET
VÅGA VISA KÄRLEK

VISA RESPEKT
FöR DIG SJÄLV
FöR ÄLDRE
FöR YNGRE
FöR ALLA

FöR KVINNOR

Jag hatar INTE män!

Men bakom världens ondska finns en maktmissbrukande och mansdominerat välde.

Det funkar uppenbarligen inte!

Ni rakryggade män som vågar vara mänskliga, som vågar vara både ödmjuka och starka...snälla ni...GÖR NÅGOT åt de likakönade idioter som bara blir fler och fler!

Förlåt...ja...jag är upprörd.

SÅ...

Idag har vi haft vår sista gemensamma semesterdag, jag och D.


Vi åt frukost på balkongen och löste korsord ihop!

Sen blev det en tur i bilen...igen!

Jag lämnade tillbaka spaljén. Er tystnad sa mer än tusen ord...haha!!


Vi stannade till på Bali i ödåkra. Jisses så mycket fina möbler och inredningsprylar!


Efter det körde vi vidare utan att D ville säga vart...


Här hamnade vi! Känner ni igen det?


Ja exakt...saluhallen och magasin 36 i Höganäs. Underbart! Längesedan jag var där.

Efter det besöket (utan att shoppa - pengarna är slut!) hamnade vi i Jonstorp!!! Alltså D gillar köra bil och jag älskar att åka :)


Vi stannade och åt sen lunch på ett mysigt Gästgifveri som bara "dök upp".


I dagens lunch ingick det förrättsbord. Blev nästan mätt på det!

Jättegott!



Varmrätten var sååååå god...suck! Det smakade och luktade och kändes som farmors mat.
Veckans höjdpunkt i matväg helt klart.

TACK D för din omtanke och generositet. Jag har verkligen haft en bra vecka och fått känna lite semesterlyx trots allt.

Jag hoppas jag vinner på lotto så jag kan bjuda tillbaka! Ska börja med att köpa en trisslott i månaden så får vi hålla tummarna.


Skam den som ger sig!

Min envishet är min drivkraft många gånger. För att inte tala om magkänslan när något inte känns bra.

Det blev ett nytt försök till min vägg...


Ett zinkgaller som jag sputmålat lite slarvigt vitt.

Imorgon ska det upp på väggen :)

Mina UNDERBARA killar är nu hos mig igen. Två veckors semester med dem väntar. Jag ber till högre makter om bättre väder. Det finns inget jätteutrymme för en massa aktiviteter som kostar pengar. Ett besök på Liseberg är det jag kan erbjuda sen blir det umgänge med mig på hemmaplan.

Hoppas verkligen den där trisslotten ger utdelning :)

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards