Sylvia

Alla inlägg den 14 juli 2016

Av Sylvia - 14 juli 2016 22:10


Go'kväll

Här fortsätter semesterlunken med en slappedag. Vi sov så länge vi ville, åt frukost på balkongen vid lunchtid och vi har tagit dagen som den kommit.


Jag tror inte ni förstår hur mycket en stressfri morgon och dag betyder för mig. Då menar jag inte bara den tidsmässiga stressen utan den inre...den som gnager, tär och sliter på din själ. Den som fullständigt dränerar din energi och ork. Den som gör dig gråtfärdig från den ena minuten till den andra! Den som får dig att fundera på din existentiella mening.

Nu ska jag inte bli djupare...

Detta inlägget ska handla om något så väldigt ytligt som mitt brinnande intresse...

I N R E D N I N G

Nu ska jag visa er mina fynd från de småländska skogarna :)




Denna fina keramikljusstake köpte jag i en butik på Kosta outlet. Såg igår att den även fanns på Majas Cottage.

Den lilla ljusmanschetten i plåt med utstansat mönster tyckte jag passade så fint till.




Mitt ut i skogen körde vi förbi en skylt som sa att det låg ett loppisställe i närheten, det hette Stuff & Mind. Här hittade jag denna tvättkorgen som jag föll för och den tryckte vi in i baksätet med Chilla :)


Nu står den hos mig i Skåne :)

Funderade först på att jag skulle spraymåla den vit...men jag tror faktiskt jag låter den vara som den är!


Vidare genom Småland på vår hemfärd körde vi genom Älmhult. Vi stannade bara för att kissa Chilla och sträcka på benen. På en hörna låg en butik med diverse prylar och utanför hade de ett fyndbord. Där hittade jag ett helt underbart tvåvåningsfat i zink!


Det skrek "Köp mig!!!"

För bara 200 kronor blev det mitt. Det var bara ett sådant feelgoodmoment i hela mig. Jag är sååå glad för detta fat och jag visste direkt när jag såg det var jag skulle placera det hemma hos mig...

På köksön!


Oändliga användningsmöjligheter och DET älskar jag! Perfekt för prydnadssaker, kakor, frukt, blommor osv.

Bara fantasin som begränsar dig!


Dessa två lyktor från Majas Cottage följde med mig hem igår. De lyser fint här ikväll hos mig.

Nu ska ni få hjälpa mig med att avgöra en sak...


Den här spaljén hängde i fiket på Majas Cottage och det väckte en idé hos mig.

Min vägg ovanför soffan har stått tom och jag har inte känt för att hänga upp tavlor. Jag vill göra något annorlunda!

Spaljén tilltalar mig...


Idag har vi kört rundor på olika bygg- och trädgårdsställen för att hitta den rätta spaljén. På sjätte stället bestämde jag mig!


Har bara ställt den mot soffryggen nu och provhängt lite prylar för att känna in mig. Man kan variera prylarna på spaljén med allt från fotografier, blommor, ljuslyktor och annat. Man kan såklart säsongsvariera prylarna.

Jag är inte helt övertygad...

Är den för stor (fanns en betydligt mindre), ska spaljén vara i den stilen eller är det snyggare med ett zinkgaller? Blir det för plottrigt?

Gah....!!!

Jag brukar känna direkt om det är bra eller inte och jag föll för idén när jag såg den...men kanske inte hos mig?

HJÄLP MIG!!

Skriv HISS/DISS

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards