Sylvia

Alla inlägg den 26 juni 2016

Av Sylvia - 26 juni 2016 22:26


Hej fina ni...

Här på Rydebäcks Stationsgata sov vi länge idag!

Till frukost åt vi bullar med mitt favoritpålägg så här i sommartider...skivad nypotatis (kvar från gårdagens middag) och kaviar.
Så gott!!

Vi gick sedan en lång skön promenad ner till stranden, ut på bryggan, längs hundbadet och hem igen.




Midsommarhelgen 2016 är förbi och det känns bra.

En tuff helg på många vis och jag är glad att lägga den bakom mig.

Tack D och fina Rydebäcksvänner och tack Olli för ert sällskap.


D gav mig en liten budskapstavla i midsommarpresent...

Han har lärt känna mig tror jag :)

Titta vad jag hittade bland grönskan på min uteplats!

S M U L T R O N


Kram
S

Av Sylvia - 26 juni 2016 00:06


Hej där...

Vi sitter på balkongen med levande ljus, godis, jordgubbar och Prosecco.

Det har varit en lugn dag...midsommardag.

För...

Igår firade vi midsommarafton. En midsommarafton där vi för en gång skull kunde sitta ute hela kvällen och njuta av det underbara sommarvädret.


Äntligen fick jag användning för klänningen som jag köpte förra sommaren i present till mig själv när jag nådde mitt mål med Viktväktarna, och som jag bara fått bära en gång.

Klänningen kommer från Pernilla Wahlgren Collection och jag älskar färgerna och materialet.


Blomma till midsommarvärdarna!


Massor med mat! Trevliga vänner! Lugnt och stillsamt!

Åskan drog in på tidiga midsommarnatten och vi hamnade i det värsta när vi var halvvägs hem. Som tur är hade Oliver cyklat några minuter före oss hem men jag och Daniel fick snällt gå hem i ösregn, blixtar och dunder. Jag var rädd!!!


Idag sov vi länge! Olli allra längst. Det behövde han. Jag och D åt frukost på min uteplats.

Sen blev det lunch på Enkla Ting...


...glass på Råå och strandhäng med eftermiddagsvila på Fortuna Strand i lä bakom någon träddunge.

Lite sega idag och jag känner mig fortfarande låg med en gnagande oro i hjärtat. Nu är båda killarna i huset och jag saknar dem redan.


Vet ni om att vi har helt fantastiska näckrosor i dammen vid min gata?


Bjuder på ännu en naturbild. Intensivt röda Vallmo vid Örby Ängar. Skåne bjuder på fantastisk natur.

Nu är det dags att säga godnatt! Har vi tur så slipper vi åskan inatt.

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards