Sylvia

Alla inlägg den 28 maj 2016

Av Sylvia - 28 maj 2016 10:23


Hej...

Många dagar sedan sist!


Själva flytten gick bra förra torsdagen. Det var tungt och svettigt men jag och Daniel fixade det mesta med lite hjälp av pappa och min nya granne (Daniels kompis). Vi hade lite tidspress då skåpbilen jag hyrde skulle lämnas tillbaka kl 17 samma dag. Vi klarade det med fem minuters marginal. Vi hann till och med göra det stora inköpet på Ikea och transportera hem Melvins säng, tre byråer och killarnas skrivbord.

Sen har jag och min lilla micra fått köra fram och tillbaka mellan Svartögatan och Rydebäcks Stationsgata. Trots liten lägenhet så blir det mycket att flytta. Speciellt när man är ensam om det och har två lägenheter, killarna som kom till mig mitt i flyttröran förra fredagen, läxläsning och en nyopererad hund.

Förra söndagen sa kroppen ifrån. Stressen, sena kvällar och sömnbristen i en redan sliten själ blev för mycket.

Min kropp skakade, allt bara snurrade och tårarna sprutade. Ångest! Jag ringde pappa, min älskade pappa. Jag kunde inte ens reda ut att få undan en enda sak. Min hjärna fungerade inte, jag stod och höll i en sak och kunde inte reda ut var jag skulle göra med den!! Högst obehaglig känsla.

Jag har svårt att känna glädje just nu. Jag är så väldigt, väldigt slut! Men allt kommer att bli bra, så mycket kan jag känna.

Tack Daniel, som trots mycket på sitt jobb har kommit hit och monterat möbler var och varannan kväll. Tack pappa som tog på sig att städa ur min gamla lägenhet och gjorde det med bravur.

Tack Oliver och Melvin som visat enorm tacksamhet för sina nya rum och haft förståelse för att jag inte varit på topp.

Jag lovar att det blir ännu bättre nästa gång ni kommer till mig.
Älskar er så!

Melvins rum

Ollis spelhörna


Igår kväll var min första ensamma kväll i lägenheten och inatt har jag sovit här för första gången helt själv.
Jag tror att jag behövde det. Jag måste få lite tid att landa.

Idag har jag tänkt ta mig till Ikea för några mindre inköp. När jag inte mår bra så har jag svårt för att vara på stora ställen med en massa intryck. Jag blir stressad och kan inte fokusera.


Inköp av blommor till blomsterlådorna på balkongen står också på mitt schema. Vi får se hur mycket jag orkar idag.


Kram till er!
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards