Sylvia

Alla inlägg den 13 maj 2016

Av Sylvia - 13 maj 2016 21:32


Hej fina...

Ni är många som på ett eller annat sätt hört av er om hur det gått för Chilla idag.

Tusen, tusen tack.
Det värmer och tröstar att ni bryr er!

Jag ser också att ni varit inne här på bloggen och kikat, är ni nyfikna? Hihi...

och här kommer mitt inlägg :)


Idag är ju dagen med stort D :)

Men det var med trötthet och dämpad glädje jag skrev under papperna idag. Missförstå mig rätt... Jag ÄR så glad för att dagen äntligen är här. Men mina tankar har varit hos Chilla.


Chilla var ännu mer medtagen imorse.

Jag lämnade henne kl 8 och killarna kramade om henne extra mycket innan vi skildes åt imorse.

Det var svårt att njuta av den vackra morgonen på väg till jobb imorse.

Jag jobbade på fram till kl 13 tills det var dags för mitt egna tillträde.

Spännande och kul men så splittrad i mina tankar.

Jag pratade med en sköterska precis innan tillträdet. Chillas operationen hade gått bra men hon hade haft ont och mått väldigt dåligt efter uppvaknandet.

Jag skyndade mig till lägenheten så fort jag fått nycklarna i min hand och pengarna förts över till säljarens konto.

Till min stora förvåning var städbolaget som säljaren bokat in kvar i lägenheten! De hade 1,5-2 timmar kvar....

Snopen fick jag gå därifrån utan att få kika på MIN lägenhet!

Pappa följde med och hämtade hem min ludna prinsessa kl 16.


Av en räkning på 18.000 kr tog försäkringsbolaget de 14.000 kr. Tur man har försäkring men..... 4.000 kr var INTE vad jag behövde nu :(

Där flög flyttstädning och någon möbel all världens väg!


Men...bara hon blir ok nu så får det vara värt det! Min underbara lilla tjej.

På hemvägen körde jag, pappa och Chilla snabbt inom lägenheten som nu var städad och fin.

Daniel mötte upp :)

Det blev inga foton!!!! Kom jag på nu!!! Ovanligt för att vara mig :)

Men med Chilla i min famn och en trött matte så blev det inget fotograferande.

Det kändes bra att vara där..

...i MIN lägenhet. Jo..den behövs fräschas upp med färg, tapet och slipning av köksbänken, men det kommer att bli bra! Den känns ljus och barnens rum kommer att bli riktigt bra. Mitt sovrum var mindre än jag kom ihåg det så jag får kanske tänka om med möbleringen där..men det löser sig.

En målare i min bekantskap kommer att hjälpa mig...en enorm lättnad!

Det finns fantastiska människor där ute.


Pappa köpte mat till mig innan vi skildes åt (hade bara ätit en banan och lite kvarg på hela dagen)!


Chilla får små bitar skinka och lite vatten då och då så hon inte torkar ut. Kvällen har bestått av vila.

Vi är helt utslagna, jag men mest min lilla tjej. Snart ska hon få morfin och jag måste få henne att kisa innan vi bäddar ner oss i min säng.

Ja...hon får sova hos mig inatt!

Oliver kom med fredagsgodis till mig :)

Jag bad honom om det och han gjorde det :)



Imorgon ska jag på återbesök hos veterinären kl 08:45 med Chilla.

Hoppas att hon piggnar till.

Jag LOVAR fotografera lägenheten imorgon :)

Tack igen för era tankar idag.

Ni är fantastiska!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards