Sylvia

Alla inlägg den 9 maj 2016

Av Sylvia - 9 maj 2016 22:23


Go'kväll...

Det har varit en bra måndag men jag är trött.

Halsen kliar och gör ont, ögonen kliar och näsan är snorig. Inatt sov jag nästan ingenting. Halsen kändes tjock och slemmig och jag kunde inte svälja riktigt.

Allergi? Förkylning? En blandning?

På natten när man inte kan sova brukar alla oroliga tankar kännas tyngre och mer olösliga än annars. Lika så när man är trött på dagen och inte känner sig i form.


Jag kommer ihåg när jag skrev på kontraktet för lägenheten den 19:e januari.

Jag var så fokuserad samtidigt som bröstet värkte och tankarna flög huller om buller av rädsla. Dagarna innan hade jag upptäckt en knöl i mitt bröst.

Jag bad till högre makter att det inte skulle vara något farligt. Att jag skulle få flytta till min lägenhet där jag kan påbörja mitt nya liv mer "på riktigt".

Det känns overkligt...men

Nu är jag där!




Ändå är det så många tankar och oro.

Jag försöker sansa mig och tänka att allt kommer att bli bra.

Nu är det ju snart dags! Jag ska få flytta in i min lägenhet. Jag och mina barn ska börja ett nytt kapitel på vår resa genom livet.




Nu består oron mer av praktiska saker som hur ska jag hinna måla, köpa möbler, montera möbler och få allt på plats på en vecka?

För det är mitt mål!

Jag får nycklarna på fredag, samma dag som barnen överlämnas till huset. När killarna kommer tillbaka till mig veckan därpå ska det mesta stå klart.

Men jag är ju "bara jag", dygnet har 24 timmar och jag ska orka.

Ja...det oroar mig!

Mycket!


Sen är det ju städning av hyreslägenheten. Hyresvärden är sur för att jag redan flyttar ut. I bekräftelsen på min uppsägning skrev de att jag måste lämna lägenheten i nyskick annars skulle jag bli ersättningsskyldig!

Jag har varit såååå rädd om allt här. Men det är klart att efter snart 10 månaders boende syns det att någon bott här. På vita väggar syns ju minsta lilla märke!

Som tur är så ska nästa hyresgäster, som är supergulliga, ta över de tre hyllorna jag borrat upp. Alltså slipper jag fixa med fula hål i väggarna.

Flyttstäda måste jag såklart och jag har kollat upp vad det skulle kosta att anlita en flyttfirma...

....lika mycket som en byrå på Ikea!!

Hm...tiden och orken får avgöra hur det blir.




Tack D för att du stöttar och får mig att "tänka rätt"!


Jag påbörjade min packning igår. Fyra lådor är fyllda...

Idag blev det inga!

Jag hoppas på bättre sömn inatt och mer energi imorgon igen.

Kram & sov gott
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards