Sylvia

Alla inlägg under april 2016

Av Sylvia - 17 april 2016 20:28


Hej där...

Vilken helg det har varit! Det känns som om den varit extra lång...fast på ett positivt sätt.

Det har varit mycket fotboll då seriespelet satte igång i lördags.

Men jag har även fått njuta av lite shopping, kärlek, omtanke och vänner.


Ett besök på Garden & Living i Löddeköpinge med goa tjejer fick avsluta denna helg.


Ett fantastiskt ställe med möbler och inredning "to die for"! VIP-kväll och halva priset lockade!


Ja...det fanns nog inte någon pryl här som jag hade sagt nej till...


Vägg i vägg låg även en klädesbutik med fina plagg, väskor, skor och smycken...suck!!


Titta kostar ingenting ;)


...men dessa ljusstakar fick följa med mig hem!

Med mig från denna helgen tar jag Olivers kämparanda på mittfältet och Melvins snygga nickmål.

Men det som jag också bäddar in i mitt hjärta är några meningar från i fredagskväll.

Ord som fick mig att omvärdera min vacklande tro på mig själv om att jag drömmer för mycket och vill för mycket. Ord som istället uppmanar mig att förverkliga mina drömmar, att göra det som får mig att må bra. Att utveckla min kreativa sida och få utlopp för mina idéer.


Tio minuter av ett litet samtal mellan fredags-tacon och Let's dance!

Det liksom hoppar till i mitt hjärta och jag går igenom samtalet för mig själv om och om igen.

Det ÄR kanske inte fel att vilja så mycket, önska så mycket...att ha drömmar och visioner.

Förvisso....har jag aldrig själv, egentligen, trott att det varit fel!

M E N

Att höra någon annan säga det. Att någon uppmanar mig till kreativitet. Att någon annan lägger fram konkreta förslag till hur jag ska förverkliga mina drömmar....

Det mina vänner....

Det tål att återupprepas igen och igen och igen :)




Ta hand om er!

Kram
S

Av Sylvia - 16 april 2016 16:32


Hej där...

Så har min barnfria vecka börjat!

Min rastlösa själ får fullt utlopp och jag försöker skingra tankarna med positivt tänkande.

Det finns såklart fördelar med att vara ensam...

Jag kan sticka iväg när jag vill, jag kan slöa i soffan när jag vill, jag kan äta vad jag vill...eller strunta i att laga mat om jag inte orkar. Jag kan lägga mig när jag vill (oftast tidigare än barnen vill) och jag kan promenera med Chilla länge utan samtal med frågor om "var är laddaren", "får jag ta glass" eller "när kommer du hem, du har varit borta länge (läs 10 min)"....

Jo, jag försöker hitta det positiva med att vara själv. För hur det än är så är detta mitt liv nu och jag måste lära mig att "tycka om" min "fria tid". Mitt största problem med det är att jag genast får dåligt samvete. "Vad är jag för en mamma som njuter av att vara barnfri?"

Men ni vet...och jag tror mina barn vet att jag älskar dem varje sekund av min "lediga tid".

Jag ska bara låta det sjunka in hos mig också!

Den "lilla" packningen som åker fram och tillbaka med killarna!


Denna gången stannade wrestlinghamstern Roman här hos mig. Han fick lite fredagsmys (äpple) igår innan jag körde till Daniel.


Igår var det tacofredag hos D och hans kidz. Sen blev en frusen jag nerbäddad i soffan med värmefilt och Let's dance på TV.

I morse blev jag väckt av D som varit och handlat nybakade frallor och gjort värsta hotellfrukosten med prinskorvar, äggröra, bullar, massor med pålägg och jordgubbar. Detta trots att han skulle iväg på match i LA med de sina.

Bra start på helgen trots allt :)


Min förmiddag bestod sedan av en promenad med den ludna, lite hemma-spa i form av ansiktsmask och färgning av ögonbryn.

En utflykt till Väla för att prova om HM's jeans för 99 kr var något att ha.

De var sköna så ett par ljusa sådana blev det. En topp för 49 kr, strumpor och en söt liten necessär.


Det gör ont i mig att inte kunna shoppa loss! Det erkänner jag. Det är tufft många gånger och hela tiden en avvägning om jag ska unna mig eller inte. Det fanns HUR mycket som helst som jag hade önskat kunna köpa.

Ett fynd på MQ's rea blev det också. Ett spontaninköp som jag kanske får lida för.

Men fin var den!




Nu har himlen öppnat sig och regnet vräker ner!

Det är bara att svida om till regnställ och bege sig ut. Seriespelet drar igång idag. Melle har spelat en bortamatch idag och nu ska Oliver spela här i Rydebäck. Så nu ska jag ut och heja...

Ta hand om er!

Kram
S

Av Sylvia - 14 april 2016 20:36


Hej där...

Torsdag ikväll och imorgon är det dags för killarna att flytta till huset i en vecka.

Känns svårt!
Jag försöker att njuta av kvällen och mina fina, men det känns vemodigt redan ikväll...tyvärr.


Saknar dem redan :)

Vi har kvällsmys med lite godsaker. Även om Oliver sitter på sitt rum och spelar PS så är han här, hos mig. Jag och Melle myser i soffan.


Ta hand om varandra!

Kram
S

Av Sylvia - 13 april 2016 19:01


Go'kväll!

Ni måste ju bara vara med och tävla om denna fina ljusstake från Svenskt Tenn.


Det är ingen mindre än bästa jobbet, 3etage Fastighetsmäklare som lottar ut ljusstaken "Tre Kulor" i mässing på sin instagramsida.

För att vara med i utlottningen måste ni ha instagram...såklart :) och...

1. Gilla bilden (se ovan) på 3etage's profil @treetage
2. Kopiera bilden och lägg ut den på er egna sida.
3. I inlägget skriver ni @treetage samt #viärhelsingborg

För att vi ska kunna se att ni har gjort det som krävs för att delta i tävlingen måste ni fram till tävlingens slut den 22/4 ha en öppen profil (alltså inte privat).

Ett tips är att ni fortsätter att följa @treetage på instagram för att inte missa fler tävlingar och fina fotografier från våra objekt. Vår mäklare, Alexander, är en hejare på att berätta om möblers historia. Kul att läsa om man är intresserad av inredning och möbler. Givetvis finns vi på Facebook också!


LYCKA TILL!!



Kram
S

Av Sylvia - 12 april 2016 21:04


Hej där...

Oj vad det var kallt i morse!!

Solen sken när vi steg upp men bilarna på parkeringen var isiga och några av mina grannar stod och skrapade is på bilrutorna!


Jag som är så himla frusen undrade först i morse (efter hela hösten och vintern) varför jag i hela fridens namn har en tunn och kort morgonrock!!

Verkligen en bra fråga.


Nu är det kanske ingen idé (eller jo...) men till hösten ska jag minsann ha köpt mig en lång, mjuk och gosig morgonrock.


Liljor från Ica maxi, för bara 30:- och några kvistar eucalyptus från Ica nära i stan och buketten är komplett :)

Det stora vita fatet är från Mio och den ljusrosa bubbelvasen från inredningsbutiken på Lalandia i Rödby.

Idag på jobb fick jag ett oväntat besök.

Jag blev jätte glad.

Vi pratade länge och det kändes så skönt!

Trycket över bröstkorgen och tyngden på mina axlar lättade något.

Delad börda är lättare att bära.


Kram till er alla
S

Av Sylvia - 11 april 2016 21:19


Hej där...

Jag kände redan igårkväll att Melvin inte var helt ok. Han var tung i huvudet och mådde lite illa. Han gick självmant och la sig UTAN paddan och ville jag skulle ligga sidan om honom. Han somnade på några minuter.




I morse var det samma sak. Han kände sig matt och konstig i kroppen och illamående. Jag ville inte lämna honom ensam ifall han skulle kräkas så det blev en vab-dag.

Tack och lov är de få!

Melvin sov hela förmiddagen och jag gick rastlös fram och tillbaka. En del av mig ville vara hemma hos Melvin, en annan del ville inte missa en intensiv måndag på jobb. Att få för mycket tid över att grubbla är inte bra. Det har hänt lite saker som jag inte vill gå in på här men som fått mig ur balans igen.

Det behövs inte mycket!

Jag har min plan och jag har fokus på mitt mål, men vägen dit är inte rak. Jag är extremt känslig för vad som händer i min omgivning. Ord och handlingar som sårar.


Båda killarna ska på utflykt med skolan imorgon. Så istället för att grubbla googlade jag fram ett recept på pizzabullar och satte igång ett bak!

Efter önskemål kommer matsäckarna även bestå av bulle-med-bulle :)

En frukt lär jag också stoppa med...som får väga upp onyttigheterna.

Men jag tycker att en matsäck ska vara god och efter barnens önskemål (bortsett från godis)!

Nu ikväll piggnade Melvin till igen men han låter förkyld.


P05 hade sin första grästräning för säsongen. Ny tid på måndagar.

Härligt!
Vi gick ut och tittade. Melvin har "spelförbud" denna veckan ut pga stukningen. Men oj vad spelsugen han blev!

Olli hade också träning idag, coerver på KG.


Härligt vårväder!



Vi tog faktiskt en eftermiddagsfika på balkongen idag. Första gången för i år.


Vi konstaterade att vi kommer att sakna vår balkong! Men förhoppningsvis får vi lite mer sol på vår nästa balkong även om den är mindre.

Kram
S

Av Sylvia - 10 april 2016 22:12


Hej där...

Idag har det varit Bulle-med-bullen's dag :)


Ni som inte bor i närheten av Helsingborg och Landskrona har förmodligen inte en aning om vad "Bulle med bulle" är!

Det är en gammal tradition från någonstans runt 1940-talet.

En fralla som man gör hål i från sidan med fingrarna och trycker in en choklad- eller arraksboll.

OCH

Det är så vansinnigt gott. Ett minne från barndomens skolraster när man var gammal nog att få springa till affären.




Här bland dessa hundratals sugna bulle-med-bulle-anhängare stod jag och Melvin idag kl 12 och väntade på att få se världens första och största bullregn!


Jag lyckades fånga två stycken :)


Mums!!!!

En till Melle och en till Olli.
Jag blev utan....


Annars har vi inte gjort mycket av dagen. Melvin och Oliver har varit med kompisar och jag har röjt lite här hemma.

En lång promenad ner till stranden med Chilla blev det iallafall även idag. Denna gång med Daniel som sällskap.

Tänkt mycket på min mamma i eftermiddag! Jag letade efter bilder på min blogg och då dök det upp en bild som jag glömt bort.

På henne och Oliver, två månader innan hon somnade in.

Saknar henne!




I wish...

Sov gott

Kram
S

BFF

Av Sylvia - 9 april 2016 21:18


Hej där...

Idag har jag hängt med dessa två...Melvin & Melker...


Vi besökte Väla och kollade på mobiltelefoner på Apple store. Melle fyller snart 11 och tjatar håll i öronen på mig om att han vill ha en iPhone 6!!

Men vi var faktiskt inte på Väla bara för det, utan vi besökte en optiker för att göra en synundersökning på Melvin. Han kisar och tycker det svider i ögonen och har från och till alltid haft problem med huvudvärk. Det var ingen fel på hans syn. Däremot verkade han lite torr i ögonen och optikern sa att vi kunde prova att använda ögondroppar i fuktande syftande.




Daniel mötte upp oss efteråt och vi lunchade tillsammans (det gäller att hitta små stunder tillsammans). Killarna ville ha Mc D och vi vuxna åt bakpotatis.


Mums!

Sen åkte jag och M&M hem och bakade kladdkaka.


Jag läste receptet och grabbarna fixade resten...


Teamwork


Mums!

Efter fikan tog vi en lååång promenad ner till stranden med Chilla.


Magiskt vackert!


Det är alltid så härlig stämning mellan Melvin & Melker och efter 6 år är de fortfarande så tighta. Jag har aldrig hört dem bråka! Jag hoppas de får behålla sin vänskap livet ut.


Älskade unge!!

När vi kom hem igen var Oliver hemma med ett gäng kompisar på rummet. Härlig stämning även här.

Mammahjärtat är tacksamt!

Jag hoppas ni fått njuta av denna fantastiska vårdag.
Det var mycket fejande i trädgårdarna vi passerade.

Melvin och Melker har sopat min balkong och hjälpt mig lyfta ut utemöblerna ur förrådet.

Vi är redo för fler soliga dagar!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards