Sylvia

Direktlänk till inlägg 31 mars 2016

Ett skåp med livlinor!

Av Sylvia - 31 mars 2016 20:36


Hej där...

Tvättmaskinen rullar här ikväll igen.
Sista träningspasset för killarna för denna veckan, hos mig, är avklarade.

Till samlingen av konstgräskulor i lägenheten har det nu tillkommit sågspån. Melvin pillar i buren med Roman och drar därmed ut en del sågspån varje gång. Ja...jag accepterar det lika mycket som konstgräskulorna.

Dammsugaren får luftas lite mer helt enkelt!

Jag svär lite över det men det får räcka :)


Det har varit en bra vecka med killarna. Inga större meningsskiljaktigheter. Vi har haft lite "gurglande" om att mitt internet inte lever upp till Ollis förväntningar. Jag tog mig i kragen och ringde min leverantör för att få lite support.


Tänk...här är dagens livlinor delvis samlade...om det inte funkar här!!!!

Gud hjälpe mig!!!

Jag stängde ner hela skiten, kopplade om några sladdar och startade upp CTS:en, routern och PS4 i den ordningen...och tog ett väldigt djupt andetag.

Ikväll....inga utbrott, inga hårda ord och inga hot om att flytta och aldrig komma tillbaka!

Det verkar fungera :)

Puh!




Torsdag innebär myskväll med kidsen då de flyttar till huset imorgon. Melvin har ärvt mitt galna behov av Marabou. Stackars unge!

Jag som räknar pp igen lider alla helvetes kval. Att lukta och se men inte smaka. I helgen ska jag unna mig lite gott men INTE idag.

Jordgubbarna är dock mina! Lite vaniljkvarg till det så får jag vara nöjd. Det är ju väldigt gott det med.


Jag längtar galet mycket till flytten just nu. Funderar och klurar på möblering, tapeter och inredning mest hela tiden. Drömde till och med om flyttstädning inatt!!

Jag har gjort fler moodboard's som jag ska visa er imorgon.

Visade en för hallen för ett tag sedan.

Det som jag klurar mest på är uteplats ovan som jag måste fixa till så att den blir en mysig plats som man vill och kan använda. De som bor i lägenheten idag använder inte uteplatsen. Den är rent ut sagt jäkligt tråkig och helt öppen för insyn från ALLA håll.

Idag kom det ut ett objekt på hemnet som har en liknande uteplats. De hade fixat till den på ett sätt som jag kan tänka mig göra med min...om man får! Får kolla upp det med bostadsrättsföreningen direkt efter tillträdet. Jag vill gärna kunna njuta av platsen i sommar.

Här är en moodboard för uteplatsen...


En bild från i somras på min nuvarande balkong bjuder jag också på.


Längtar efter de långa sköna sommarkvällarna!

Snart är de här :)

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards