Sylvia

Alla inlägg den 28 mars 2016

Av Sylvia - 28 mars 2016 22:37


Go'natt!

Så var påsken slut för denna gången, påsklovet också.

Sommartid har tagit vid!

L J U V L I G T


Snart får jag njuta av dessa underbara solnedgångar från Rydebäcksbryggan igen. Denna bilden tog jag i somras. Denna sommaren hoppas jag på sällskap :)

Denna annandag påsk började med samling på KG för Melvin kl 09:15. Från kl 10-13 var det sammandrag där våra 05:or mötte HIF's och Högaborgs 05:or i tre träningsmatcher.




Sol och hyfsat varmt men blåsigt.

Vissa av oss föräldrar hjälpte till med fikaförsäljning och grillning.


Och lite loppis :)


Melvins fot höll alla tre matcherna och min debut med att linda stukad vrist verkade fungera. Google och några enkla instruktioner så klarade denna fotbollsmamma det med :)



Efter sammandraget körde jag och en supertaggad Melvin till Djurriket.
Det var inte ens snack om en dusch och ombyte innan inköp av dvärghamster :)

Chilla hängde på eftersom hon behövde klippa sina klor.


Melvin fick välja ut sin nya vän och fick sedan bekanta sig med den i lugn och ro på en avskild plats i djuraffären. Det är skillnad på temperament även på dessa små individer och Melvin valde ut en som var lugn men ändå nyfiken. Fantastiskt att personalen ger den nya djurägaren den tiden. Sen fick vi se när den blev undersökt och vägd, jag fick skriva under att jag läst skötselråd och intyga att jag som vuxen har huvudansvaret.

Melvin valde bur, leksak och hus och sen körde vi hem.




Här har vi honom :)


Melvin är överlycklig :)

Nu släcker jag lampan och önskar er en härligt god natt. Lite mysigt att somna till ljudet av pladdrande regn mot sovrumsfönstret.

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards