Sylvia

Alla inlägg den 27 mars 2016

Av Sylvia - 27 mars 2016 21:15


Hej där...

Påsken är skön på många sätt. Det är en högtid som för många är inledningen på våren. Ljuset, grönskan och värmen tar vid efter mörker, kalheten och kylan.

Men det är också en massa sköna lediga dagar.

Åh vad det är skönt!


Igår firade vi påskafton men även den här sötnosen...



E L I A S 5 Å R


Idag har vi njutit av att bara vara!

Sovmorgon
Långfrukost
Kompislek
Sett fotbollsmatch
Besökt leksaksaffär
& djuraffärer





Härligt!

Det här med husdjur....


Melvin har från och till pratat om att han vill ha en ödla...men..

....reptiler är INTE min grej!!

Dessutom är ödlor i fångenskap en hel vetenskap när det gäller att hålla rätt temperatur och luftfuktighet.

Melvin är en kille med stort hjärta och älskar djur. Han har idag presenterat alla kloka resonemang som jag själv körde för mina föräldrar när jag ville ha något djur! Som t ex hur nyttigt det är att lära sig ta ansvar för ett eget djur.


Till saken hör att jag inte tycker det är jobbigt. Jag tycker det är helt ok att barnen vill ha och ansvara för ett eget djur. Jag är inte heller dummare än att jag fattar att intresset oftast bara håller i sig några månader och att det blir jag som får ta hand om rengöring av buren sen.

Därför är dvärghamstrar det perfekta djuret för barn. De lever inte mer än 1-2 år. Oliver hade en som hette Felix. När den dog hade vi värsta tårfyllda begravningen. Så vi fick köpa en ny som hette Messi.


Så när vi idag såg dessa små söta filurer i djuraffären och Melvin insåg att han inte skulle få någon ödla...

..så bytte han inriktning...

Och det funkade :)

Så imorgon ska vi nog bli med dvärghamster! Givetvis betalar han för detta själv. Djur, bur...hela kalaset.

Ser ni likheten med de två bilderna nedan?


Inte jag heller!!!

Men snubben till höger heter Roman Reigns och är Melvins stora idol. Han kan ligga i timmar och kolla på Youtube-klipp på denna wrestlingkille. Så när jag frågade vad hamstern skulle heta så svarade Melvin blixtsnabbt...Roman!

Haha...

Till och med jag tycker det ska bli spännande imorgon!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards