Sylvia

Direktlänk till inlägg 23 mars 2016

Dipp!

Av Sylvia - 23 mars 2016 21:00


Hej där...


Ni kanske trodde att jag hoppade upp ur sängen i måndags...


...pigg och redo för en underbar vecka?


Det trodde jag att jag skulle göra...så kändes det i söndagskväll när jag la mig iallafall!!


Så hade det klart varit i en helt felfri värld med rosenskimmer och harmoni.


Mitt huvud och min själ är inte på topp, fast jag så innerligt vill.


Förra veckan var hektisk på många olika vis. Det är fortfarande många slitningar och ständiga kamper för att få vår lilla familj att fungera både känslomässigt, ekonomiskt och praktiskt. Det tar så på mina krafter men jag tvingar mig att fungera och kämpa när barnen är här. De ska inte bli lidande även om jag är ärlig och öppen mot dem.


Jag ska klara det!


Men när jag sedan får en liten chans att släppa "garden" och pressen så dippar jag. Olika mycket!

Det är inget konstig, jag har fått det förklarat för mig att det är så det är när man är psykiskt utmattad. Jag reagerar på för mycket ljud och intryck och blir bara så trött och får en konstig känsla i huvudet. En känsla av att inte kunna ta in saker, ser inte riktigt och det sticker i hela huvudet....och så magen på det.


Det är inte kul!


Jag vaknade i måndags efter en natt med mardrömmar och dålig sömn. Kände mig ledsen och såå trött i själen och kroppen. Jag vet inte om jag hade känt av min Endometrios i vilket fall som helst, men den påverkas av hur jag mår och hur mycket inre stress jag känner. Jag mår illa, har huvudvärk och en jobbigt molande värk i magen. I natt var första natten sen i fredags som jag sovit ok. Men jag vill allra helst bara rulla ihop mig som en liten boll i min säng och stanna där...


En hormonell dipp!


Kanske tur att jag har en massa roliga saker inplanerat som håller mig igång och inte tillåter mig att krascha!

Det är viktigt att fylla på med positiv energi.


 


Jobbveckan inleddes med en god frukost och morgonmöte på Espresso House i Norra Hamnen. En lugn och bra start.


Igår kväll var jag ute med mina gamla arbetskamrater från juveltiden. Vi har faktiskt ett namn för våra sammankomster.....lite halvpinsamt...men skit i det, IMSE-träff (Ingrid-Mimmi-Sylvia-Emma). Ett namn vi kom på en fnittrig kväll för längen sedan och som hänger kvar.


Vi åt på Pinchos där man beställer mat via deras app. Det var längesedan vi träffades, före jul någongång, så vi hade mycket att prata om. Det är så skönt att ha gamla vänner som känner en väl. Vi träffas inte jätteofta men ändå finns de där om man skulle behöva dem. De vet min livs resa och jag vet deras. Det är en ömsesidig respekt för vad vi har gått och går igenom (livet) och ingen strävan efter att jämföra våra problem. Det är inte mer eller mindre synd om någon. Vi stöttar och skrattar och finns för varandra. Alla har vi våra problem och glädjeämnen.


 

Våga erkänn dem!



Så är det!


Ikväll har jag varit hos bästa frissan i staden Rakt Av och Cecilia. På tal om att fylla på energiförrådet!
Äntligen lite ljusa slingor i håret igen. Som jag saknat dem!! Är sååå nöjd! 



Blondes have more fun :) eller....


Nu ska jag bara landa i soffan och sen blir det tidig sänggång. Hoppas innerligt att jag känner mig piggare imorgon.


Ta hand om er - lova mig det!


Kram

S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards