Sylvia

Alla inlägg den 28 februari 2016

Av Sylvia - 28 februari 2016 19:42


Hej där...

Jag skulle kunna inleda inlägget med samma text som igår...

Det vill säga ingen sovmorgon idag heller!


Morgonturen med Chilla tog jag vid Kavalleristen på Berga strax efter nio. Dystert väder, grått och kallt med ovälkomna snöflingor!

Vårkänslorna är som bortblåsta.


Melvin och grabbarna mötte HIF i en träningsmatch och bjöd på kanske den finaste fotbollsmatchen jag sett.
Allt satt som en smäck för alla Fortunakillarna och som åskådare och fotbollsmamma var det bara att njuta.

Det var helt klart värt att gå miste om en sovmorgon för att få se denna matchen :)


En olustig ensamhetskänsla infann sig under eftermiddagen och när jag kört Melvin och några kompisar till ett kalas i Åstorp, började tårarna bara rinna!

Det blev tungt...

Jag gillar att köra bil och bestämde mig för att köra en sväng. Det var längesedan. Jag hamnade på minneslunden hos mamma. Jag hade inga blommor och inget ljus att tända.

En ensam man med rullator stod längst bort på en av de tre minneslundarna, han tog av pappret runt en blombukett...tre nejlikor, och la ner. Torkade sig i ögonen med en pappersnäsduk och gick iväg. Hans sorg och hans ensamhet träffade mig rakt i hjärtat.

Saknar dig mamma!

Jag gick en kort runda kring minneslunden men insåg att jag inte var klädd för en utomhuspromenad i detta gråa och bistra väder.

Körde till Maria park och kom på att Linneaträdgården kanske hade öppet. Tänkte ta en kopp kaffe men blev förvånad över allt folk. Alla satt i grupper eller parvis och tanken på att slå mig ner ensam (om där ens fanns någon ledig plats) kändes helt plötsligt främmande. Kaffelusten försvann!

Jag tittade in hos butik Linnea och körde sedan hem igen. Kaffet intogs hemma.


Fantastiskt ställe!


Så fina saker...


...och smycken! Det långa halsbandet i silver med initialen S låg där och bara ropade Sylvia köp mig :)

Men numera är det inte bara att köpa!
Försöker fortfarande vänja mig...

Mitt nya liv är bara en lång invänjningsprocess!


Kvällen består nu i att försöka ladda om inför en ny vecka. En vecka där barnen ska komma in i skollunken igen efter ett härligt sportlov.

Det kommer säkert att gå bra!

Ta hand om er.

Har du någon vid din sida så ge hen en kram. Om inte så kommer här en kram från mig.

K R A M
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards