Sylvia

Alla inlägg den 27 februari 2016

Av Sylvia - 27 februari 2016 20:21


Go kväll...

Äntligen satt mig i soffan efter en lördag som rullat på i en väldig fart!

Hade ni en skön sovmorgon? Vaknade ni av er själva och lät ögonen vänja sig långsamt vid dagens solstrålar som smög sig in i det dunkla sovrummet? Åt ni en lång härlig frukost i lugn och ro?

Så himla härligt :)

Här hos oss ringde klockan 07:30, jag snoozade några gånger för mycket och for sedan upp ur sängen i en väldig fart. En yrvaken Melvin tittade på mig med trötta ögon och frågade "Måste vi upp nu?"

Ja, jo...det måste vi!!

Med sömndruckna ögon och håret på ända kisade jag mot solljuset som mötte mig när jag rusade ut i köket. På med kaffet, fram med frukosten och skaka liv i Melvin igen samtidigt som jag rotade efter fotbollskläderna till honom.

Klockan 09:15 stod vi på grusparkeringen på Västergård redo för samling inför dagens träningsmatch mot Högaborg.

Under killarnas 45 minuter långa uppvärmning tog jag Chilla på morgonpromenad med sällskap av Doris.


Två matcher och säkra vinster med stora målskillnader till Fortunakidsen.


Vi var hemma strax efter lunch. Melle hade Viktor med sig hem. Vi fixade lunch, bakade M&M kakor och pausade i soffan ett tag.


Lönen kom igår! Tack för det!! Så eftermiddagen spenderade jag på Coop. Gjorde ett snabbt stopp på Butiksloppisen på Miatorp. Fyndade några små saker.

En av sakerna som jag tyckte var så fin var denna lilla kristallvas för 20 kr!


Även den marockanska kakelrutan köpte jag där. Den har nu fått möbeltassar undertill och får fungera som ljusfat, kakfat, grytunderlägg eller något annat :)

När alla matvaror var uppackade blev det middag.

M E N


Jag hade av misstag köpt tacokrydda som var HOT...

...väldigt H O T!!!!

Denna mysiga lördagsmiddag slutade med att ingen av barnen åt köttfärsen och jag försökte med brännande tunga och rinnande näsa.

Kanske bra för bihålorna??

Jaja...nu är diskmaskinen igång och vi har bänkat oss i soffan framför MelloTV med godisskålen.

Heja Stenmark :)

Ha en riktigt skön lördag!

Kram
S



Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards