Sylvia

Direktlänk till inlägg 15 februari 2016

En måndag hemma!

Av Sylvia - 15 februari 2016 19:55


Go'kväll...

Ni som inte vill höra lite gnäll behöver inte läsa inlägget idag!!


Jo...så gav jag med mig till sist! Min envisa förkylning/bihåleinflammation vann. Jag fick stanna hemma idag och ringa vårdcentralen. När jag började bli yr och helt orkeslös igår insåg jag att jag nog måste ta infektionen på allvar.

Numera ger man inte penicillin för bihåleinflammation sa sjuksköterskan och rådde mig till att köpa kortisonnässprayet Nasonex istället.
Helt ok med mig att slippa åka till vårdcentralen men ändå få instruktioner om medicinering.
Ska ta dubbel dos mot vad det står på förpackningen tills flaskan är slut.

OCH vila...Det var viktigt sa han, om man vill att en infektion ska gå över och inte ta längre tid!

Det känns som om jag samlar på nässpray!!


Nasin - vanlig nässpray som jag helst inte vill börja ta igen för man blir så lätt beroende av den. Men ska ta den i två dagar nu för att underlätta för den andra sprayen.

Nasonex - kortisonspray

Synarela - mot Endometrios

Priset på den sistnämnda är jag så jäkla bitter över :(

En flaska räcker i en månad och i början av ett nytt högkostnadskort så får man betala fullt pris. Nästa gång halva priset...o s v.

Ja... B I T T E R är ordet! Jag har det inte så jäkla fett nuförtiden...och ja tusen spänn är fan mycket!!

Just nu drar jag in så mycket skit i min näsa att jag undrar vad den cocktailen ska åstakomma?

Någon som ens vet hur dessa olika mediciner påverkar varandra?

Och... Tänk så mycket roligare man kunde haft för dem pengarna!






Som t ex köpa min favoritparfym som är slut.

Eller...


Två skrivbord på IKEA till grabbarnas nya rum.

Eller...


Den här fina skylten som jag vill ha stående på hallbyrån i min nya lägenhet och en massa andra prylar jag så gärna vill köpa till flytten.

Och så vidare....


Men jag V E T att det finns värre saker och jag V E T att det finns dem som har det tusenfalt sämre ställt.

Men ibland behöver man få gnälla av sig lite!

SÅ...färdiggnällt. Punkt!

Idag har jag iallafall fått njuta av den underbara buketten tulpaner som jag fick av D igår.

De är ännu vackrare idag när de börjat slå ut.

På kissrundan med Chillisen idag såg jag också ett litet vårtecken...även om det är kallt ute...så var det underbart att få se solens strålar idag och dessa små liv i gräset...


Till helgen väntar ett litet äventyr som också kommer att pigga upp. Mer om det om ett par dagar.

Kram
"Gnällspiken"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards