Sylvia

Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Sylvia - 14 februari 2016 16:27


Hej där...

Firar ni alla hjärtans dag?

Många tycker att det är ett kommersiellt jippo och ännu ett sätt för affärerna att tjäna pengar.

Jag förstår och håller till viss del med men samtidigt tycker jag att kärlek är något vi inte kan få för mycket av. Speciellt i tider som råder nu när man läser om mord och misshandel varje dag. Folk som tvingas fly för sina liv och barn som får växa upp till en oviss framtid.

Låt oss hylla denna kärlekens dag!

Det behöver ju inte handla om dyra gåvor. Det är ju upp till var och en att bestämma.


Detta är kärlek för mig...

I fredags kom mina älskade pojkar till mig. Direkt fylldes lägenheten av liv, skratt och glädje.


Melvin & Melker satt och spelade vid köksbordet när jag kom hem från jobb.


Sen kom Oliver hem med ett gäng kompisar. Jag förstår mig inte på de föräldrar som har regler (för jo de finns) för hur många kompisar man får ta hem.

Mitt hjärta fylls av värme av att se att mina barn har vänner och så länge de är skötsamma så bara kom..... Ni är så välkomna!


Igår var vi på kalas i Halmstad hos storebror.

Det är kärlek att se hur fina kusinerna är mot varandra. Vi åt god mat och tårta och kollade mello.

I fredags budade jag hem sex köksstolar till ett helt förträffligt pris. De hade stått som visningsex i en butik i Burlöv. Ett problem var bara...HUR skulle jag få hem dem? Att köra med min lilla bil några vändor fram och tillbaka till Burlöv skulle ju inte bli så ekonomiskt. Skulle det ens funka med två bilar och vem skulle hjälpa mig med det?

Innan vi ens hunnit ur pyjamasen i förmiddags fick jag ett meddelande på messenger att jag skulle titta ut genom mitt sovrumsfönster!

Där står D med sin bil till bredden full av mina stolar. Han hade kört till Burlöv och hämtat dem utan att säga något till mig.

Förstår ni?

Kärlek kan visas genom en handling. En handling som inte behöver kosta så mycket men som för mottagaren betyder massor! Min oroskänsla försvann och istället för att fortsätta klura på detta och behöva fara iväg kunde jag fortsätta njuta med mina killar av alla hjärtans dag på hemmaplan.


Inte nog med att stolarna levererades hem och upp i min lägenhet...en alldeles underbar bukett rosa tulpaner fick jag också.


Jag bakade kladdkaka och vi fikade tillsammans med Melvin som satt och sorterade starwars kort (Melvins present på alla hjärtans dag från mig och J).


Ge nu en kram till någon du tycker om. Säg något fint och snällt till någon nära, eller varför inte till vem som helst du möter.

Kärlek till er alla!

Tusen tack D. En bamsekram till dig!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards