Sylvia

Alla inlägg den 1 januari 2016

Av Sylvia - 1 januari 2016 22:59


God fortsättning!

Har ni ätit årets första pizza, slappat på soffan och återhämtar er från den gångna nattens firande?

2016

Som jag inväntat dig.

Hoppas du först och främst innehåller god hälsa för min familj och mina vänner. Jag hoppas också du bjuder på roliga äventyr och glada skratt. Jag hoppas på att frid och kärlek får omfamna min och mina pojkars själar.

2016 - jag tror på dig!


Ingen kan påstå annat än att vi gjorde vårt bästa för att välkomna dig.

Jag skickar tusen och åter tusen tacksamma kramar till familjen Butt som öppnade sitt hus för sina vänner.

Gary och Anna bjöd på ett maraton i tapas. Från vi kom kl 18 till efter tolvslaget bjöds det på den ena efter den andra fantastiska minirätt. Så mycket kärlek och tid i varje munsbit.

Det ska såklart vara en kock för att kunna prestera...


Bilderna blev mörka men jag måste ju ändå visa några av rätterna.

Jag önskar att jag kunde återge varje rätt men det kan jag inte...ni får några...

Den mest omdiskuterade var väl den med gristungan!! Just för att det var gristunga. Jag fegade och tog en bit utan. Smaken av ljummen pumpakräm och kex var gudomlig ändå.

Den gröna ärtsoppan med en skvätt Prosecco var ju sjukt god.

Men den godaste var fisken med någon kräm och sjögräs.

Eller var det den ugnsgratinerade purjolöken med fyllning och nötter som också var fantastisk...

....och när jag tänker efter så var ju fyllningen med knaperstekt bacon serverade på teskedar också helt magisk!

Marinerade kycklingklubbor.

Minicrustader med kräftröra.

Ankbröst.

Så var det efterrätten...kroppkakor med bärfyllning...hjortron om jag inte minns fel och glass.

Jag tror ni fattar! Världsklass!


Ett par av gästerna som jobbar med coaching hade gjort presenter till oss...

"The beginning of something brilliant"

Kan det bli bättre? Kan man känna godare människor? Tänk att ge vars en bok med dessa handskrivna ord till var och en av oss!

Denna bok ska jag bära med mig som vägvisare detta år.

Som om inte detta vore nog så började faktiskt nyårsfirandet redan i onsdags då "någon" ordnat en nyårspresent till mig från Heddas Hus (trots att där var stängt)!


Tänk att få börja mitt inredningsår 2016 med att få åka till Heddas och köpa mig något fint :)

Denna "någon" knackade också på dörren på nyårsafton precis innan vi skulle köra till festen för att överlämna en jättetårta (nyårsraket) och två andra fyrverkeripjäser till Oliver och Melvin.


Jag önskar att ni också hade en fantastisk kväll och natt.

Jag, Chilla, Melvin och Oliver promenerade hem vid tresnåret. Nöjda och trötta!

Årets första dag har känts bra. Jag är full av tillförsikt. I alla fall just nu.

Jag vet att det går upp och ner.

Men just nu i denna stund är jag i harmoni.


 

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards