Sylvia

Alla inlägg under oktober 2015

Av Sylvia - 12 oktober 2015 21:18


Hej där...

Hur har er måndag varit?

Imorse fick jag kräla mig upp ur sängen. Gräva mig fram genom fleecefiltar, kuddar, täcke och gosedjur.
Kände kylan i rummet och drog in varje kroppsdel under täcket igen!
Brrrr...
Jag avskyr kyla och jag hatar att frysa (om det skulle ha undgått någon).


Men jag tog mig upp, väckte mina prinsar, en gång, två gånger...
Fixade till mig, dukade fram frukost...och försökte väcka de små igen...!

Efter många om och men fick jag upp dem. Men Melvin kände sig yr och klagade på huvudvärk. En kvart innan mitt tåg skulle gå insåg jag att han inte skulle komma iväg till skolan. Då kom vi på att Melvins mobil var kvarglömd hos en kompis. Jag kunde ju inte lämna honom ensam hemma, småkrasslig och utan en chans för mig att nå honom, eller han att nå mig! Fick panikspringa till skolan och leta upp kompisen som skulle ha Melvins mobil med sig. Snabbt tillbaka hem...och vidare till tåget. Givetvis hade jag missat tåget jag brukar ta...

Från att ha vaknat på hyfsat glatt humör, trots kyla och trötthet kände jag mig nu lite trött och mindre laddad för en ny vecka..


Väl på jobb möttes jag av ett frukostdukat konferensbord med en massa godsaker...


Mmm...bästa kollegorna :)

Nu kändes det mycket bättre!


Nu ska jag strax krypa ner i den allra bästa säng som finns...lägga på mig alla lager med täcke och filtar, och drömma mig bort till en varm solig sandstrand låångt, låångt bort :)

Hoppas er måndag varit bra!

Kram
S

Av Sylvia - 11 oktober 2015 17:55


Hej där...

Vilken vacker söndag man vaknade upp till idag.


Efter en kall men fin morgonpromenad blev det match på Örby för P02. En match som började så bra och var så spännande fram till de sista 10 minuterna då allt havererade. Oliver spelade inte då han skadat sitt ben på skolgården i fredagskväll (Oledolyckan himself)!


Jag hann precis till nästa matchstart hemma på Rydebäcks IP. Melvin var målis igen och gjorde det med bravur.

Det är såå himla kul att vara fotbollsmamma...måste jag säga!!


Efter två matcher på raken kände jag mig ganska stelfrusen. Känner också att det kanske är något skit på G i kroppen. Killarna på jobb har lidit av "mansförkylning" i två veckor nu och ni vet ju alla hur jobbiga de kan vara...kanske någon bacill som krupit över till mig?

Försökt få upp värmen med hjälp av den ludna :)

Jag hoppas ni haft en strålande dag i solen och kunnat vara ute så mycket det bara gått.

Fortsatt trevlig....


Kram
S

Av Sylvia - 10 oktober 2015 22:14


Hej där...

Började dagen med fotbollsmatch...vad annars ;) på Råå IP. Melvin och det vita laget mötte Råå. En på pappret redan tuff match skulle visa sig bli ännu tuffare. Den slutade med 9-2 (tror jag) till Råå. Inte kul! Melvin som var målvakt (till min fasa) gjorde en strålande insatts trots antalet insläppta mål. Han gjorde många fina räddningar också!



Lite halvtaskig bild...

Förutom fotboll så har jag ändrat om lite på Melvins rum.


Nu kan han sitta som en kung i sängen och spela :)


Förutom ommöblering så hade jag trevligt fikabesök av Anna denna eftermiddag...


Nu kan man ju tro att barnen inte är hos mig...men de är ju inte så himla mammaberoende om dagarna då kompisar lockar betydligt mer.


Men det finns stunder som är underbara när de väl är här...vissa mer obeskrivbara än andra... 



 
Som detta igårkväll...  


Imorgon stundas det ännu mer fotboll. Oliver spelar först på Örby, sen ska Melvin hoppa in som målvakt i det svarta Fortuna P05-laget på A-plan vid oss. Kul!


Annars händer det inte så mycket denna helg!


Och här kommer lite roliga men också tänkvärda citat...på tal om ingenting :)


Nähä...

Sova kanske?

Kram
S

Av Sylvia - 9 oktober 2015 19:34


Hej där...

Mina fina pågar har kommit...och gått! Melvin är på Laserdomekalas och Oliver kom med ett gäng kompisar och hämtade pengar och gick igen. De äter på pizzerian ikväll.

Så nu sitter jag här själv :)
Stora barn!


Underbart att det är helg och underbart att ha mina gulliganer hos mig igen.

Min fina lägenhet är såå himla kall. Jag som fryser så lätt. Det är hemskt :(
Jag pillade lite på en fjärrkontroll som sitter sidan om värmeskåpet i klädkammaren och jag hoppas nu att jag lyckas få upp värmen lite.

Såhär års finns det två ställen jag gillar väldigt mycket...att sitta i bilen med rumpvärmen på max och att stå vid torktumlaren när den är igång. Jepp...that's me!


På tal om värme...

Jag har funderat och ventilerat mina tankar om att dra iväg över jul. Jag älskar julen egentligen. Men de senaste fem, sex åren har det bara varit för mycket stress och fix att själva julmyset försvunnit. Tankarna har funnits länge...att fira jul utomlands. Men ingen har nappat på idéen. Nu behöver ingen nappa på idéen!

Min pappa säger - kör!
Mina kollegor säger - kör!
Jag säger - kör!
Mitt bankkonto säger - skulle inte tro det va'!!

Vi får se vad som händer och sker.

Mötte en fotbollsmamma utanför Hemköp ikväll. Hon sa så fina saker till mig. Tina - puss på dig! Du värmde mitt hjärta. Det finns hopp för mig med...jag börjar våga tro!




Ha en riktigt skön kväll!

Kram
S

Av Sylvia - 8 oktober 2015 21:47


Hej där...

Redan torsdag och veckans bästa dag närmar sig!

Men även om fredagen är bäst så hindrar det ju inte mig från att ha en bra torsdag.

Så när arbetsdagen var slut tog jag och Chilla tåget hem. Numera får Chilla åka i sin fina väska så jag slipper ha henne i knäet. Alla mina byxor och jackor blir ju helt smutsiga!
Då undrar ni kanske varför en hund behöver sitta i knäet? Nja..på hemresan är det lugnt, då är där gott om plats på tåget. Men på morgonen hade hon lätt blivit söndertrampad om jag inte burit henne och haft henne i knäet. Och...ingen ska trampa på min Chilla!


Jag var baksugen när jag kom hem och var sugen på att testa ett nytt recept.

Ananasrutor


Klockan sex plingade det på dörren och Ingrid T kom med landgångar från Roy's (fiskrestaurang) i Norra Hamnen.


Alltså...hur mysigt och gott var inte detta?


Inte nog med att hon hade landgångarna med sig som var helt magiskt goda..hon hade även köpt julkaffe och kolatryffel till mig! Jag älskar kaffe och jag älskar sötsaker.

Fina Ingrid, tack för en supermysig kväll.


Ananasrutorna var vi ju såklart tvungna att smaka på trots att det egentligen inte fanns utrymme i magen efter landgången :)


De var riktigt mumsiga!

Kram
S

Av Sylvia - 7 oktober 2015 19:48


Hej där...

Nu får man väl ändå säga att den mörka hösten är här på riktigt. Kraftig blåst, kyligt och mörkt!

Jag hade en fin dag igår, både på jobb och efter. En lite prinsessa kom cyklandes till mig på eftermiddagen på sin röda lilla cykel med röda blommor kring den vita cykelkorgen. Doris! Hon hade kanelbullar med sig som hon hade bakat i söndags när det var kanelbullens dag.


Vi fikade och pratade!
Hur mysigt som helst.
Chilla var så nöjd med vår gäst :)



Igår kväll gick jag och en nyfunnen vän, Anna (mamma till en fotbollskompis till Melvin) på bio.

Vi såg (se ovan). En rolig feelgood film. Absolut värd att ses!

När jag kom hem bäddade jag ner mig och såg kvällens avsnitt av Svenska Hollywood fruar.

Idag har jag varit superflitig!

Jag har handlat och fyllt på kylskåp och frys med godsaker inför killarnas ankomst på fredag. Tvättat, dammat, dammsugit och tvättat golv! Perfekt sysselsättning om man fryser (som jag nästan alltid gör) för varm blev jag! Puh!


Nu har jag landat i soffan efter en "flygtur" med Chillisen ute i blåsten.

Jag är redo för veckans avsnitt av Bonde söker fru.


Efter det funderar jag på att ta tag i bok nummer fyra.....


Någon av er som har läst den?
De tidigare tre böckerna kunde man ju inte annat än sträckläsa...hihi!

Kram
S

Av Sylvia - 5 oktober 2015 21:18


Hej där...

Det blev inget inlägg igår kväll! Det var en jobbig eftermiddag och kväll...

Men idag har det varit en ny dag, ny vecka och nya tag!

Jag har dock sjuhundra (minst) tankar i mitt huvud och har börjat få svårt att somna om kvällarna fastän jag är trött! Så imorse kände jag mig heeeelt död...


Efter mängder av kaffe och ett härligt frukostmöte med grabbarna på jobb så kändes det ok.

Måndagar har varit min vägningsdag hos Viktväktarna hela vintern, våren och sommaren, fram tills jag gick i mål. Idag var det första gången på åtta veckor som jag gick och vägde mig och då som guldmedlem :)


Nu 17,1 kg lättare! Jag hade trots att jag inte direkt räknar eller väger maten mer (bara med ögonmått) gått ner ytterligare 0,5 kg.

Att jag lyckats med hela denna viktresa trots denna mindre roliga period i mitt liv är jag väldigt glad för. Att det ser ut som om jag också kan behålla vikten hyfsat stabilt är jag tacksam för. Så jag köpte mig en liten minikruka och en krukväxt - hjärtan på tråd som en lite present till mig själv idag :)


Denna utsikten mötte mig vid parkeringen i Norra Hamnen efter vägningen. Magiskt...eller hur?

Det har varit en lång dag. Jobb, vägning och 90 minuter långt föräldramöte i skolan för årskurs 7.


Tro det eller ej...men ikväll åkte den på! Frusen, trött och hungrig kom jag hem klockan åtta. Hoppade i min onepiece (jag vet...det är kanske inte så supersexigt men varmt och mysigt!) och gjorde mackor med stekt ägg till kvällsmat!


Och VET ni vad.... Julpyntet har börjat komma fram här och var (alltså inte hos mig)...

Det är INTE ok! Särskilt inte när julen ska firas utan mina älskade killar för första gången någonsin :(

Jag måste komma på ett sätt att försvinna långt bort den här julen dit inget julpynt eller julsånger kan nå!

Har nog en plan!

Kram
S

Av Sylvia - 4 oktober 2015 11:29


Hej där...

Några bilder från mitt lilla hem kommer här!


Nu ska jag iväg på fotboll och heja på Melvin. Pappa ska också hänga med, den gamle liraren (fotbollsmålvakt)...

Håll tummarna för vinst!

Hörs ikväll igen..

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards